Het enige waar ik zo meteen aan denk is de zuiger van de kleppen waar je aan werkt in z'n BDP te zetten, om te vermijden dat de klep d'r in valt ? (anders kan je alsog de kop er gaan afhalen)
Maar daar had je zelf al wel aan gedacht !
Ik weet dat ze met lucht de klep op zijn plaats hielden. Een stuk doek om de kop van het luchtpistool en dan in het bougiegat blazen, de klep blijft dan op zijn plaats.
Het antwoord van Michel klopt . Je kan dit nog aanvullen door met een adapter in je bougiegat perslucht te blazen. Zo heb je druk op de klep en valt hij niet naar beneden.
En het is gemakkelijker met het verwijderen van je klepveren.Anders krijg je de klepspietjes er niet uit.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.
Ik weet niet hoe groot de compressieruimte is maar met Maarten's stuk touw en de zuiger in BDP zou je misschien de klep wel op z'n plaats kunnen houden zonder perslucht ? Louter theoretische veronderstelling, heb 't zelf nog nooit gedaan.
En best met z'n twee doen denk ik, anders gaat 't inderdaad knap lastig worden met die klepspietjes. ééntje kan dan misschien de tang bedienen om de veer omlaag te drukken, terwijl de andere de klep vastneemt bij 't steeleind en de spietjes d'r uit prutst ?