Het CD heeft de productieboeken liggen met daarin per chassisnummer de productiedatum, de kleur, de dealer aan wie de auto geleverd is (of de importeur indien buiten Italie), de eerste eigenaar (indien binnen Italie) + woonplaats en leverdatum en de interieur uitvoering.
Die van de JZ is met de hand ingevuld en ik heb er tot nu toe geen onrechtmatigheden in kunnen ontdekken (zaken die elkaar tegenspreken).
De TZ is een heel ander verhaal... maar daarvan zegt het CD zelf ook dat het niet betrouwbaar is... zodra Autodelta ermee te maken heeft... wordt het een rotzooitje zeg maar... (auto's die "geproduceerd" zijn nadat ze hun eerste race al gereden hadden en al 2 maanden op kenteken stonden bv...)
Ik denk zo maar dat de Berlina ook een JZ-achtig "kasboek" is... (gezien het productieaantal: een aantal kasboeken) en redelijk betrouwbaar, vooral omdat er weinig redenen waren om ermee te gaan goochelen.
De Bertone zal idem dito zijn. Ik meen dat het vanaf de 2e Serie Alfetta gedigitaliseerd is dus alles wat daar aan vooraf gaat is handmatig bijgehouden.
Ook binnen het CD wordt Fusi welliswaar gezien als een leuke poging die je vooral binnen z'n tijdsbeeld moet zien (1e editie stamt uit 1969) maar het staat letterlijk vol met fouten. Ik kan het hem wel vergeven (ben zo'n makkelijk mensch...
) want 1969 was domweg een andere tijd.
Als je je auto natrekt bij het CD, loopt Marco naar een grote kast, zoekt het desbetreffende boek op en geeft je de gegevens door die bij dat chassisnummer horen. Ik schat het zo in dat dat betrouwbaarder is dan "chassisnummer range zus-en-zo is geproduceerd in 19xx".
Idem met bv de JZ... er circuleert stug een productieaantal van 1108 stuks voor de 1300 want dat heeft Fusi genoemd, terwijl ik toch echt tot 1115 stuks kom... met als hoogste chassisnummer 1117...