Ik ben sinds kort lid van scarb en dus heb ik me maar even ingeschreven voor het forum.
Sinds vorige week ben ik de blije bezitter van een type 2 spider uit '77. Een 1600 junior.
Daarnaast heeft mijn vriendin een 146 1.6ts....ook een erg fijne auto! We zijn dus nogal dol op alfa's ja....
Uiteraard heb ik ook gelijk een vraagje...:
Vanochtend vond ik wat olie onder de vloermat aan de passagierskant. De olie heb ik herleid naar de versnellingspook en nadat ik het hele spul uit elkaar had gehaald, zag ik het volgende : de 2e rubberen manchet (kleine manchet dus) was deels weg, ook de ring die hem op zijn plaats hoort te houden was weg. Alle rommel van de straat kon dus op de "schoteltjes" komen. Tussen de schotels lekt het olie, ik heb daarom dat spul ook maar even uit elkaar getrokken en het afdichtrubbertje was aardig beschadigd.
Na nader onderzoek zag ik dat op de stang waar de schotels en het afdichtrubbertje gemonteerd zijn, 2 scherpe randjes, zowel achter als voor. Deze zijn dus door het rubber gesleten. Ik heb ze vervolgens weggeslepen met een dremel en alle rubber onderdelen vervangen voor nieuwe.
Op de 1 of andere manier heb ik niet het gevoel dat dat oliedicht kan zijn, hoe werkt dat met die schoteltjes? Daar loopt toch altijd olie tussenuit? Is die manchet dan het enige wat dat tegehoud?
Wie kan mij uitleggen hoe dit werkt?
Alvast bedankt...
Chris
Zie onderstaande (helaas erg grote) foto's voor illustratie :