Dag mensen van het goede leven,
Ik heb mijn 1.4 opgebouwd naar een 16v. Daarvoor heb ik een blok gekocht, wel met garantie en zeggens 89.000 km op teller..
Toen ik het blok voor de eerste keer starte liep deze mooi. Dat heeft ie ook een half uur gedaan. Op een gegeven moment na veel en vaak starten kwam er een aardige tik in. In de cilnderkop die het dichts in de buurt van de pasagier zit. Na de auto weer een half uur hebben laten lopen aan een stuk ging de tik eruit! Nu ben ik naar amerika gegaan voor stage, en start mijn zwager de auto om de 2 weken, En je raad het al, de tik zit er weer in. Nu denk ik zelf aan een klepstoter, maar kan dat nog iets meer zijn, Kan ik er wat aan doen? Olie verversen, of een goedje bijvoegen wat wel helpt. het laatste wat ik wil is me beroepen op de garantie, omdat ik dan het blok moet verwisselen. Maar daarintegen liever nu vervangen als dalijk met stukken staan?
Hopelijk veel en goede reacties!
Martin.