Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

Camber dedion as

di jan 11, 2005 21:08

Binnenkort gaat de dedion as van mijn 75 er weer onder vandaan om oa een TS bak te monteren en dit is dan gelijk een goed moment om de wielstanden aan te passen.
In eerste instantie zit ik er aan te denken om alleen camber te vergroten, maar ik weet nu al dat ik later waarschijnlijk ook weer over de sporing ga twijfelen.
Voor gebruik ik nu ongeveer 2,5 graad en sproring heb ik bewust rond 0 gesteld, dit levert een zeer acceptabele bandenslijtage op (minimaal slijten aan binnenzijde)
Ik weet dat Maurizio dit ook op zijn TS heeft toegepast, maar kan het oude topic waar dit in stond niet vinden. weet jij nog waar dit stond maurizio of zou je het even kunnen herhalen :wink: .
Zijn er meer die ook de sporing op de achteras hebben aangepakt en zoja op welke waarde. Ik wil wegligging, maar niet ten kosten van extreme slijtage en bij 2.5 graad achter zal dit nog meevallen.
Als alles toch los ligt ga ik gelijk kijken wat de mogelijkheden zijn om 156 (laatset type) achterremmen aan de wielen te plaatsen (met handrem).
Als ik geen afwijkingen of montage fouten zie aan de Sz kogel , vervang ik deze door een powerflex bus. De enkele powerflex bus voor de wattstangen vervang ik wel door de RS oplossing.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Camber dedion as

di jan 11, 2005 22:15

Ik heb voor ongeveer vergelijkbaar camber, maar meer toespoor.
Op straatauto geen ervaring met camber achter. Maar omdat het camber aan de achteras niet verandert bij bochten (itt de voortrein) zou je volgens mij met iets minder afkunnen en dan beide kanten bijvoorbeeld 0,5-1 graad toespoor (uiteindelijk door het flexen van de achterwielophanging heb je veel minder toe-in onder last.
Volgens mij heeft ErwinV6 o.a. camber op zijn ringer (maar dat lijkt vrij fors voor een straatauto).
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Camber dedion as

di jan 11, 2005 23:04

Kan iemand mij vertellen hoe je sporing en camber bij een 75 afsteld achter? Dat kan toch niet? Of hebben jullie er zelf iets voor ontwikkeld?

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Camber dedion as

di jan 11, 2005 23:08

Is een hoop werk...

:whistle:

...as doorzagen, uitmeten, zetten, vastlassen, nameten en daarna doorlassen...
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Camber dedion as

di jan 11, 2005 23:10

Een hele hoop werk dus. Dan laat ik het maar zo. =;

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Camber dedion as

di jan 11, 2005 23:12

Heb op mijn straatauto ook standaard gelaten...Een paar kleine spacers achter vergroten de grip ook al best aardig achter...
Alfa romeo: The art of the machine!

Terug naar “Algemene Technische vragen”