hugo2406
Newbie
Newbie

toerentellerkabel vervangen

do sep 01, 2005 16:45

Hallo allemaal
Ik ben nieuw hier. Sinds ik 156 rij, nu bijna 3 jaar, ben ik behoorlijk alfist geworden. Zo erg dat ik er eentje bij wil hebben. Ik kijk nu al een tijdje uit naar een spider en ik denk er een gevonden te hebben die aan mijn wensen voldoet. Binnenkort ga ik hem bekijken, het is een rode spider 2000 Veloce uit '81. Ik heb op foto's gezien dat er een paar plekken zijn waar de verf is afgebladerd (onder een van de portieren, ter grootte van een hand), dit zou ik mocht ik hem kopen direct laten spuiten. (weet iemand een goedkoop en goed adres omg eindhoven, en wat zou zoiets kosten?). Ook is de toerenteller kabel kapot, dit wil ik dan ook snel gerepareerd hebben. Is dit goed zelf te doen? Het liefst zou ik een vraagbaak willen hebben maar deze schijnen redelijk zeldzaam te zijn als ik zoek op marktplaats e.d. Heeft er iemand een idee waar ik een vraagbaak zou kunnen krijgen of heeft er iemand er nog een liggen waar hij vanaf wil?
Bedankt alvast

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: toerentellerkabel vervangen

do sep 01, 2005 18:31

Hoi Hugo.

Welkom hier. Een (toeren)tellerkabel vervangen is geen probleem hoor. De ene zijde zit achter de klok ( hoe kan het ook anders :wink: ) en de andere zijde zit voor op je motorblok nabij de waterpomp. Als je goed kijkt hoe de oude erin zit lijkt me dat geen probleem. ( Let op: Kabel absoluut niet knikken)

Voor wat betreft de aanschaf van de Spider zou ik iemand meenemen die er goed kaas van gegeten heeft. Ga hierbij niet over een nacht ijs.
De "lakschade"die jij omschrijft is niet normaal en dus zeer waarschijnlijk niet een kwestie van ff simpel spuiten en klaar. Ik heb duidelijk de indruk dat hier meer ellende achter verborgen zit.
Bedenk: Een halfgare auto kost misschien niet veel, maar tegen die tijd dat hij wel goed is ben je misschien wel het dubbele kwijt van de aanschafprijs van een goed exemplaar.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 01, 2005 19:53

Pas inderdaad op voor een plamuurbak. Neem desnoods een magneet mee. Bij twijfel, niet kopen.

hugo2406
Newbie
Newbie

ma sep 05, 2005 15:18

Hmm de afgebladderde lak was nog het minste probleem bij de spider die ik heb bekeken. Een luid knarsende versnellingsbak, pingelende motor en interieur wat heel wat werk nodig had gooide roet in het eten :cry: .
Voorlopig blijf ik dus nog in de markt voor een spider en kan men mij voor een mooi exemplaar tot een duizend of 5 en een half aanbevolen houden.
Bedankt voor de bovenstaande reacties iig!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

za sep 10, 2005 23:37

mail dan mijn vader eens want die heeft een spider 1750 uit 72 staan.
Kost nog geen 4 mille , erg fraai, hij staat ook op marktplaats met foto's en al, even zoeken.
Hardtop erbij enz...
Is groen, E mail adres Pa Tjzuurbier@hetnet.nl
Rik
(je krijgt er een shopmanual bij kado........ :lol: )
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 11, 2005 00:18

deze :?:

Mooie prijs, zéker met de hard-top :!:

En groen, dat zie je niet zo vaak :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

zo sep 11, 2005 00:27

Ziet er wel heel leuk uit hoor,dat Zuurbier -spidertje =P~ :thumbs:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 11, 2005 00:38

Voor het gemak :wink: :

Afbeelding
It's not easy, being green (kermit)

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member

zo sep 11, 2005 14:07

Ik ben ook op zoek naar een spider maar met een wat lager budget dus tot ongeveer 4500 vraagprijs, ook de jaren 70 versie.

Even een paar vraagjes over dat pingelen, is dat eenvoudig te verhelpen (kwestie van ontsteking afstellen?).

Mooi exemplaar die "zuurbier spider" alleen gaat de voorkeur van mijn vriendin uit naar rood of zwart... :-(

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo sep 11, 2005 15:32

@edwinvanpoeier: de eerste overweging bij aanschaf van je spider moet zijn: hoe goed is de body en daarna de techniek, kleur is echt van minder belang. Alleen overspuiten kost echt veel minder dan een rotte body laten lassen of een complete motor en bakrevisie.
De kans dat je een jaren 70 spider vind die echt hard is, technisch OK en de goede kleur en voor E4500 is heel erg klein.
Ik zou eens de moeite nemen om deze te gaan kijken. En neem de aankoopadviezen voor spiders hier op het forum goed door.
Zoals al eerder gezegd, een slechte goedkope gaat je uiteindelijk een veelvoud kosten van een in 1 keer goede. Koop altijd de beste die je je kan veroorloven, zeker als je zelf niet wilt restaureren. En anders niet doen!!

Mzzl,
DJ

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: toerentellerkabel vervangen

zo sep 11, 2005 17:25

Ik ben ook op zoek naar een spider maar met een wat lager budget dus tot ongeveer 4500 vraagprijs, ook de jaren 70 versie.

Even een paar vraagjes over dat pingelen, is dat eenvoudig te verhelpen (kwestie van ontsteking afstellen?).

Mooi exemplaar die "zuurbier spider" alleen gaat de voorkeur van mijn vriendin uit naar rood of zwart... :-(
Op een kleur vastpinnen is niet echt verstandig. Kijk nou. Hier wordt een fraaie 1750 aangeboden die hard is met hele fraaie velgjes ook en schaarser dan een 2000. Die vindt je echt niet bij bosjes hoor.

(En als je de velgen niet mooi vindt wil is ze wel hebben...)
:wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 11, 2005 18:21

Ik ga er ook vanuit dat Rik zijn vader ter goede trouw is en geen plamuurbak anbiedt. Meestal vind je geen goed ( dat is iets anders dan mooi ) exemplaar tot 4500 euro. Dat is een zeer gevaarlijke prijsklasse voor een chroombumper Spider. Plastic spiders zijn er wel voor die prijs. Maar pas op voor Amerikaanse exemplaren. Amerikanen hebben een hekel aan geld uitgeven voor het onderhoud.

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member

zo sep 11, 2005 22:38

Helemaal mee eens, zal het er thuis eens over hebben.
Spuiten vind ik het probleem niet, het gaat erom dat ie technische wel in orde is.
Cosmetisch wil ik er best wat aan doen.

Bedankt voor de tips en ik hou jullie op de hoogte.

Ps.
@Hugo2406
Heb je al iets gevonden?

hugo2406
Newbie
Newbie

ma sep 12, 2005 09:55

Ik ben ondertussen geholpen! Van het weekend een Spider 1600 met 2l motor gekocht uit 1973! Tip top in orde behalve het hang- en sluitwerk is wat werk. Sloten moeten allemaal in orde gemaakt worden, en de linker deur moet fatsoenlijk uitgericht worden.
Wat een fantastische auto! Eens proberen of ik een foto gepost krijg..

Afbeelding
Laatst gewijzigd door hugo2406 op di sep 13, 2005 10:22, 4 keer totaal gewijzigd.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 12, 2005 09:59

Sorry. U heeft geen toegang tot dit album.
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”