ter info waar wij alfisten wel iets aan hebben, ik deel deze info dan maar op deze manier (voor de duidelijkheid, NIET MIJN TEST en nee ik heb ook geen aandelen Corroless):
vandaag weer eens bij mijn oude bijkluswerk gewerkt (invallen), naast het gezellig bakkie koffie drinken en wat klanten helpen ook nog met een man staan praten over verf
hij kocht een blikje corroless, daarna ging het waarvoor hij het ging gebruiken (auto's) en later vertelde hij me dat hij een stuk staal heeft gebruikt om zelf een test te doen...
op het staal had hij veel soorten verf gesmeerd en dat in de achtertuin opgehangen (tikkie gek was de beste man wel )
uit zijn test kwam dat corroless veruit het beste uit de bus kwam kwa roestbestendigheid (beter dan: 2 compontenzooi, hammarite shit, roestomvormer van histor, grondverf motip uit een spuitbus en witte menie.... Hij had nog 2 producten maar weet even niet meer wat hij nog meer zei). Het enige wat ook goed was uit de test was loodmenie. Ook had hij getest met het mengen van loodmenie met corroless, als je corroless met 10% - 20% verdund met loodmenie, dat je dan nog betere resultaten had!
De test ging dus vooral om plaatstaal (zonder roest) te gronden, hij keek niet naar steenslag bestendigheid!
Dat corroless ook over roest gesmeerd kan worden had hij negatief getest, ook bij corroless kwam de roest er dan op een gegeven moment weer doorheen. Hooguit vliegroest was om te zetten, meer dan dat blijkbaar dus niet.