Pagina 1 van 1

Carterventilatie Spider S4

Geplaatst: ma okt 31, 2011 15:54
door davealfa
dit is een diagram van de spica maar het princiepe van carterventilatie lijkt hetzelfde als bij de Bosch Injectie:

Afbeelding

Mijn vraag betreft nummertje 2 in dit diagram oftewel onderdeel 105.51.01.034 in onderstaand diagram


Afbeelding

Ik heb het idee dat ie bij mij verstopt zit met prut. Waarom denk ik dit? Omdat de auto 21 jaar oud is maar vooral omdat er beetje overdruk is in het blok waardoor er beetje olie via de vuldop sputtert. Geen big deal maar bon, lijkt mij dat het beter is als de dingen niet verstopt zijn.. Nu wil het dat die dingen niet meer te krijgen zijn en ook nog eens lastig schoon te maken blijken. Maar wat ik nog interessanter vindt is dat deze dingetjes lucht terug geven aan het injectie systeem. Althans volgens bovenstaande diagrammetjes. Ik kan mij niet bedenken waarom je vieze warme lucht in de injectiecircuit zou willen maar zo hebben ze het ontworpen. Weet ieman of dit zo is en waarom? En dan tevens de volgende vraag, zou het schadelijk zijn om de carterventilatiepot te vervangen met een collector zoals op de race autos?

zeg maar zo'n ding:

Afbeelding

RE: Carterventilatie Spider S4

Geplaatst: ma okt 31, 2011 17:10
door yuri 75 V6
De reden dat dit op je inlaat zit aangesloten is emissie. Door de oliedampen de inlaat in te voeren worden ze met het mengsel mee verbrand en de gezamenlijk restgassen worden dan door de katalysator gevoerd, zodat minder schadelijke stoffen vrij zouden moeten komen.

RE: Carterventilatie Spider S4

Geplaatst: ma okt 31, 2011 20:03
door Alessandro
Die olie afscheiders zijn prima schoon te krijgen met remmenreiniger!

Pak een bak, een bus remmenreiniger en spuit die olie afscheider 'vol'. (gaten afdichten)
Lekker schudden en leeg laten lopen en de bak.
Naspuiten met perslucht doet het ook goed.

Een aantal keer herhalen en zie het resultaat. :)

Trek wel oud kleren aan, als je perslucht gebruikt. :wink:

Re: RE: Carterventilatie Spider S4

Geplaatst: di nov 01, 2011 16:21
door davealfa

Trek wel oud kleren aan, als je perslucht gebruikt. :wink:

in fatti

net even slangetjes losgemaakt, valt nog mee hoe vies het is maar ik moet bus van remreiniger kopen en keertje doorspuiten...
Door de oliedampen de inlaat in te voeren worden ze met het mengsel mee verbrand en de gezamenlijk restgassen worden dan door de katalysator gevoerd, zodat minder schadelijke stoffen vrij zouden moeten komen
gisterenavond even ritje snelweg den haag - ringweg amsterdam gemaakt (ben ik gespot?? hopelijk niet door een flitsdoos :oops: ) en lekker op toeren gejaagd dus als er enigsinds sludgy gunk in zat zou het nu wel voor groot deel verbrand moeten zijn.