DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Stuurhuis lekkage verhelpen

di sep 06, 2005 20:46

Hoi hoi,

Probeer voor een goede vriend van me voor een appel en ei een stuurhuislekkage te verhelpen. Nu heb ik ooit in een blad klassieker blad een stukje zien staan over goedje dat je aan de olie kan toevoegen om lekkage van keerringen te verhelpen. Werking zou erop gebaseers zijn dat de keerringen weer soepel worden en iets uitzetten. Nu geloof ik persoonlijk niet zo in dit soort spul dat me erg aan tell sell doet denken maar het feit is dat die vriend van me z'n auto nodig heeft voor z'n werk en momenteel errug krap bij kas zit. Stuurrevisie is dus geen optie (als de auto dat al waard is) en stuurhuis van de sloop moet je ook maar afwachten wat het is en kost ondertussen wel geld en kost tijd om in te bouwen.
Wie heeft er ook wel eens van dergelijk olie aditief gehoord, heeft er ervaring mee en weet waar het te krijgen is. Je maakt er iemand heel erg blij mij.

BvD,

DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Stuurhuis lekkage verhelpen

wo sep 07, 2005 23:31

Hee niemand hier die dat verhaaltje over dat olie aditief wel eens heeft gelezen e ner meer van weet/ervaring mee heeft?? Je doet er iemand die krap bij kas zit en z'n auto nodig heeft een groot plezier mee.

BvD,

DJ

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

do sep 08, 2005 00:00

Ging dat niet over Leak Lock oid ? Ik herinner me er iets over in de AMK te hebben gelezen, maar die jongens heb ik nog niet zo vaak op objectiviteit kunnen betrappen. (wel gepassioneerd hoor, voordat ik op tenen gaan staan). Dus of het echt werkt ? Geen idee, maar tis het proberen waard.

Adios, JR

Ricambi Originali

do sep 08, 2005 08:30

Tja tis nu toch al stuk, dus kwaad zou het naar mijn mening niet echt kunnen... Laat nog ff weten of het werkt als jullie dat gaan proberen.. ben ik wel benieuwd naar..

Groet, Ro

1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do sep 08, 2005 09:01

Auto Romeo in Nootdorp heeft wel eens eoa Teflon-houdend goedje in het stuurhuis van mijn 1750 gegooid. Niet als toevoeging aan, maar als complete vervanging van de olie.
Kweet alleen de naam niet van dat spul. Het lekken is in ieder geval over.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do sep 08, 2005 10:58

@1750 ik had het niet zo duidelijk gezegd maar het gaat dus over een hydraulisch bekrachtigd stuurhuis. Van een bmw E30 trouwens.............................. oeps. En toch nog een van van m'n beste vrienden. Goed he.

Mzzl,

DJ

1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do sep 08, 2005 11:00

Ja, het kan raar lopen, soms.
Een paar van mijn vrienden zweren bij Franse 'hokken'.

:)

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do sep 08, 2005 18:49

Vanmiddag bij m'n vaste automaterialenboer geweest (jaritechniek in hoogeveen) en daar flesje womi oil leakstop meegenomen. Voor alle soorten olie incl ATF. Volgens hun hadden diverse klanten er goeie ervaring mee. We zullen zien. Kost trouwens wel iets van E26 ex btw
Laat nog wel horen wat de ervaring is. Kan ff duren. Auto war het in moet rijd nog ff duitsland rond.

Gr,

DJ

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 08, 2005 18:58

Haal jij onderdelen vanuit Rotterdam in Hoogeveen? Dat wordt een duur flesje wonderolie. :shock:

Remco S
Guru
Guru

do sep 08, 2005 21:01

meestal als een stuurhuis lekt door een keering lijkt mij het sterk dat monteur in blik (in dit geval flesje) de keering weer kan laten afdichten, maar je weet het niet

succes!!

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do sep 08, 2005 23:01

@Kas: ik ben nu bij m'n ouders en die wonen omgeving Hoogeveen, daar sleutel ik en pas nu op het huis want ze op vakantie.

@Remco S: ik geloof ook niet zo in dit soort flesjes maar nee heb je en ja kan je krijgen. Volgens de automaterialenboer hadden diverse klanten er positieve ervaringen mee. Blijft natuurlijk altijd afwachten en afhk hoe erg de keerring en as is beschadigd!
Maar het is heel simpel: die vriend van me heeft nu gewoon geen geld voor een stuurhuisrevisie en met spul van de sloop moet je het ook altijd maar afwachten.
Daar geloof ik nou weer niet in: zomaar spullen van de sloop monteren. Trouwens geld voor een sloop stuurhuis is er ook niet echt, de tijd dat de sloop goedkoop was is ook wel beetje over.

Mzzl,

DJ

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 08, 2005 23:03

Dat spul maakt oude keeringen weer soepel. Als het allemaal klopt natuurlijk. Proberen kan altijd. Laat maar weten of het helpt. Ik heb er geen ervaring mee iig.

Terug naar “Algemene Technische vragen”