Pagina 1 van 1

Welke kleur LPI injectoren

Geplaatst: ma dec 26, 2011 10:15
door jan1300
Wie weet welke kleur LPI injectoren er op mijn 156 fase 3 2003 1.8ts zitten?

En wie heeft er 4 goede?

gr Jan

RE: Welke kleur LPI injectoren

Geplaatst: ma dec 26, 2011 10:48
door WhizzMan
Er is maar een manier om er achter te komen welke kleur er op zit en dat is zelf kijken, of iemand laten kijken. Het meest voorkomend in die periode is bruin, maar het kan in theorie ook zo zijn dat er nog paars gemonteerd zit. 4 paarse heb ik, bruine heb ik niet.

RE: Welke kleur LPI injectoren

Geplaatst: ma dec 26, 2011 11:51
door jan1300
Oke thanx

Ik dacht dat het paarse waren maar kan het niet zo goed zien.

Voordat ik de boel eraf haal wil ik het spul in huis hebben.

Wil je de paarse even voor me vast houden totdat ik het zeker weet?

Ik zal nog een poging wagen als ik de brug vrij heb kan ik misschien van onder af wat zien.

gr Jan

RE: Welke kleur LPI injectoren

Geplaatst: ma dec 26, 2011 14:13
door Tjerry
Kleur is niet altijd leidend :idea:

Ik heb gele op de 156V6 net als de 33 1,7 16V. Kosten een godsvermogen nieuw.

Tjerry

Re: RE: Welke kleur LPI injectoren

Geplaatst: ma dec 26, 2011 14:50
door WhizzMan
Kleur is niet altijd leidend :idea:

Ik heb gele op de 156V6 net als de 33 1,7 16V. Kosten een godsvermogen nieuw.

Tjerry
Kleur is altijd leidend bij Vialle. Alle kleuren hebben hun eigen opbrengst. Nieuw zijn ze meen ik iets boven de E100 per stuk als je goed zoekt.

Geel = 12 (30 pk maximaal per injector)
Paars = 15 (37.5 pk )
Bruin = 17 (42.5 pk )
Wit = 20 (50 pk )
Donkerbruin = 28 (70 pk )

Waar het getal van Vialle zelf voor staat weet ik niet, dat kan goed kilogram per uur zijn. Er is iets meer uit te halen als je de injectoren meer dan 80-90% van de tijd open zet, maar daar gaan ze snel van stuk.

Als je injectoren gaat wisselen van kleur, moet de computer van de gasinstallatie opnieuw geprogrammeerd worden.

RE: Welke kleur LPI injectoren

Geplaatst: ma jan 02, 2012 15:40
door HAAK28
Twinspark zit doorgaans paars op.

Ook op de 2 liters, maar uit het staatje maak ik op, dat dat wat krap bemeten is.

Re: RE: Welke kleur LPI injectoren

Geplaatst: ma jan 02, 2012 16:35
door martijnsud
Twinspark zit doorgaans paars op.

Ook op de 2 liters, maar uit het staatje maak ik op, dat dat wat krap bemeten is.

Klopt wel, als je een 2 liter kietelt leveren de LPI injectoren te weinig bij hogere toeren.


Was ook paarse.

Martijn

Re: RE: Welke kleur LPI injectoren

Geplaatst: do jan 05, 2012 11:04
door WhizzMan
Twinspark zit doorgaans paars op.

Ook op de 2 liters, maar uit het staatje maak ik op, dat dat wat krap bemeten is.
Bij CF2 en CF3 twinsparks heb ik ook bruine gezien, zelfs op een 1.8 al. Vandaar dat ik aangeef dat je echt eerst moet kijken.

RE: Welke kleur LPI injectoren

Geplaatst: za jan 07, 2012 18:13
door jan1300
D'r zitten paarse op!

Whizzman pb mij even de prijs aub!

Het probleempje (inhouden geen lpg op één van de cilinders) lijkt wel minder/over na vervanging van de 100000km bougies die er overigens goed uitzagen.

gr Jan

Re: RE: Welke kleur LPI injectoren

Geplaatst: zo jan 08, 2012 21:37
door HAAK28
D'r zitten paarse op!

Whizzman pb mij even de prijs aub!

Het probleempje (inhouden geen lpg op één van de cilinders) lijkt wel minder/over na vervanging van de 100000km bougies die er overigens goed uitzagen.

gr Jan
Kan ook gewoon in de bedrading zitten natuurlijk.
Als hij geen signaal krijgt spuit hij natuurlijk ook niet in.
Inbouwers takken het injectorsignaal niet altijd even netjes af.

RE: Welke kleur LPI injectoren

Geplaatst: vr jan 13, 2012 21:39
door sjoerdducati
Het kan natuurlijk een injector zijn. Ik heb een probleem gehad van een klant auto met lopen op 3cil. Na injector aanstuirung meten en injectoren bleek er een breuk in de leiding te zitten waardoor deze dicht zat. Dit zag je niet van de buitenkant. Je kon er nauw ijls doorheen blazen. Dus als alles er af haalt controleer dat ook even
Suc6

RE: Welke kleur LPI injectoren

Geplaatst: za jan 14, 2012 09:00
door jan1300
Bedankt voor de tips.

Een leiding die dicht zit lijkt bij mij onwaarschijnlijk!
Loopt nu al twee weken zonder dit voorval mooi rond.

Wat Haak28 zegt zie ik meer in of een injector die blijft hangen.

Moet er nog aan beginnen stel het steeds maar weer uit lijkt me een K klus om het inlaatspruitstuk eraf te halen.

gr Jan