Red passion

Velgen: met wat schade, tips en advies ajb.

do sep 08, 2005 22:33

Ik heb gisteren tweedehands Junior velgen gekocht voor onder mijn 146, in de maat 15'.

Nu zoek ik deze al erg lang, en kon ze nooit echt vinden, dus was blij dat ik ze tegenkwam, en echt duur waren ze ook niet.

Maar heb ze dus vuil gekocht, en nu krijg ik wat vuil aan de binnenkant niet echt goed weggepoetst, iemand advies hoe ik dat weg kan krijgen?

Bovendien zag ik na het schoonmaken achter een scheurtje of een kras, moeilijk te bepalen wat het nu precies is, deze zat onder het vuil (dus had ik nog niet gezien). Maar is zo'n scheurtje mogelijk gevaarlijk? Ik weet niet zeker of het een scheurtje of een wat diepere kras is hoor, is lastig te definiëren.

Wellicht wil ik mijn velgen, om ze weer 100% mooi te krijgen laten poedercoaten, is dit een verstandige investering, en waar in de omgeving Breda vindt ik een bedrijf die dit doet? (Weet wel een bedrijf in Uden, maar dit vindt ik al te ver weg).

Resumé:

1. Tips en adviezen ajb. voor het schoonmaken van de velgen die bijna niet schoon te krijgen zijn!
2. Hoe herken ik een scheurtje in de velg? Is dit mogelijk gevaarlijk?
3. Bedrijf in omgeving Breda bekend die velgen poedercoat? Is dit een verstandige investering?

Alvast bedankt voor de adviezen! :)

Remco S
Guru
Guru

RE: Velgen: met wat schade, tips en advies ajb.

do sep 08, 2005 23:02

1, probeer eens een beetje tinner aan de binnenkant van de velgen, of probeer anders eens van dat schuurlint (geen papier maar soortlinnen)

2 waar zit het krasje of scheur, misschien inspuiten met afwas middel en aan de andere kant met luchtdruk blazen?

3 wheeltrim, maar dat is niet in de buurt van breda en redelijk kostbaar

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 08, 2005 23:05

Commandant nr 4. Die groene bus. Werkt perfect. Geen mooi werk. Na 1 velg ben je er al flauw van. :lol:

sjoerdb
Full Member
Full Member

vr sep 09, 2005 11:39

velgen doktor in uden,
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Terug naar “Algemene Technische vragen”