Tomolino
Full Member
Full Member

Bestuurdersdeur 164 2.0 TS super gaat niet meer open

ma jan 16, 2012 15:09

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een zeer irritant probleem met de 164, mijn bestuurdersdeur gaat sinds zaterdagochtend niet meer open.
De auto gaat gewoon van het slot, maar zowel van binnen als buiten krijg ik het portier niet meer open.
Aan de binnenzijde kan ik de hendel gewoon helemaal doortrekken, maar het portier geeft geen krimp.

Het lastige is dat het deurpaneel aan de binnenkant er nu volgens mij niet af kan, en ik dus ook niet bij het slot kan komen!?

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Het instappen via de bijrijderskant ziet er in het dorp en bij de pomp ook zo vreemd uit. :lol:

Bedankt alvast. ;)

Ciao,

Tom
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Bestuurdersdeur 164 2.0 TS super gaat niet meer open

ma jan 16, 2012 15:20

Hoi Tom,

Gebruik de zoekfucntie eens op www.alfa164register.nl , er zijn er meer die dit probleem gehad hebben.....
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

Tomolino
Full Member
Full Member

Re: RE: Bestuurdersdeur 164 2.0 TS super gaat niet meer open

ma jan 16, 2012 15:35

Hoi Tom,

Gebruik de zoekfucntie eens op www.alfa164register.nl , er zijn er meer die dit probleem gehad hebben.....
Stom, had ik zelf natuurlijk ook op kunnen komen, bedankt!
Het ziet er overigens niet al te rooskleurig uit. :(
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

PCB
Junior Member
Junior Member

RE: Bestuurdersdeur 164 2.0 TS super gaat niet meer open

ma jan 16, 2012 18:42

Ook gehad. Heel veel mee afgezien, maar uiteindelijk toch de deur open kunnen krijgen. Indien het zover is (deur open), dan gelijk slot vervangen door een nieuw danwel 2e hands :!: Bij mij was het een combinatie van afgesleten plastic stootdopjes (deurklink drukt de hendel niet ver genoeg weg) en een haperend slotmechaniek.
Dan nu hoe ik het (met hulp van een kameraad) voor elkaar heb gekregen. Monteur 1 kruipt in auto en schroeft zoveel mogelijk los van het deurpaneel (ook al zijn er schroefjes onbereikbaar). Dan het paneel zover mogelijk lostrekken, maar in zijn geheel zal het niet los kunnen komen. Raam laten zakken en monteur 2 erbij halen en deze houdt het paneel zo ver mogelijk van de deur verwijderd (staat natuurlijk flink wat spanning op). Nu komt het lastige: ga met je arm tussen het paneel en de deur (pas op voor scherpe randen) en zoek het slot. De kunst is nu om het slot met je hand open te krijgen. Kijk naar de tekeningen van slotmechanismes om te zien waar je aan kan wrikken.
Probeer en hoop dat de deur open springt!
Succes 8)
Alfa Romeo 164 3.0 12v '89
Alfa Romeo 145 1.6 8v '96

Terug naar “Algemene Technische vragen”