Pagina 1 van 2

giulietta 116

Geplaatst: ma feb 13, 2012 20:39
door gtv6 jorn
ik heb een giulietta die niet wil lopen .
hij vonkt en hij krijgt benzine.
hij ploft uit de uitlaat en de carburateurs.
maar hij heeft soms de nijging om te gaan lopen.


mvg jorn

al vast bedankt.

RE: giulietta 116

Geplaatst: ma feb 13, 2012 22:40
door Jens Hoorn
Ontsteking 360 krukas-graden verkeerd om?

RE: giulietta 116

Geplaatst: ma feb 13, 2012 22:45
door gtv6 jorn
moet ik de ontsteking 360 graden draaien

RE: giulietta 116

Geplaatst: di feb 14, 2012 00:07
door giuliettaevo
Bougiekabels even kruiselings wisselen op de verdeler is het snelst gedaan. :wink: Dus 1 en 4, en 2 en 3 even omwisselen.

Re: RE: giulietta 116

Geplaatst: di feb 14, 2012 08:36
door alfaqv75
Ontsteking 360 krukas-graden verkeerd om?
360 graden verkeerd om? :roll: :wink: :lol:

RE: giulietta 116

Geplaatst: di feb 14, 2012 19:22
door Gordon
Als de ontsteking 180 graden verdraaid zit, ga je echt op geen enkel moment het idee krijgen dat-ie 'pakt'. Meest voor de hand liggend is dat het ontstekingstijdstip effe te ver naar achteren ligt. Je kan proberen door de bout-moer combinatie op de klemring onder het verdelerhuis net genoeg te lossen dat je deze met de hand kan verdraaien een meer geschikt ontstekingspunt te vinden (denk aan 1 graad per poging - als je bonk hoort heb je detonatie en heb je te ver gedraaid), maar het best zoek je iemand die het met een stroboscooplamp precies goed zet.

Re: RE: giulietta 116

Geplaatst: di feb 14, 2012 19:25
door Jens Hoorn
Ontsteking 360 krukas-graden verkeerd om?
360 graden verkeerd om? :roll: :wink: :lol:
Is een volledige arbeid van een 4takt geen 720 graden, dan?

Re: RE: giulietta 116

Geplaatst: di feb 14, 2012 19:31
door Gordon
Ontsteking 360 krukas-graden verkeerd om?
360 graden verkeerd om? :roll: :wink: :lol:
Is een volledige arbeid van een 4takt geen 720 graden, dan?
Dat is juist, maar het maakt het uitleggen wel erg moeilijk; vooral als je dan ook nog eens termen als "verkeerd om" gaat gebruiken. :roll:

RE: giulietta 116

Geplaatst: di feb 14, 2012 22:01
door gtv6 jorn
ik heb een een afstel lamp.
moet het puntje op de poelie gelijk zijn met de flits van de lamp

Re: RE: giulietta 116

Geplaatst: di feb 14, 2012 22:38
door Jens Hoorn
ik heb een een afstel lamp.
moet het puntje op de poelie gelijk zijn met de flits van de lamp
Je hebt een P F en een M op de poelie. De P is ''punto morto superiore'' = bovenste dode punt

Stationair moet ie bij de F staan, en M is de maximale vervroeging

RE: giulietta 116

Geplaatst: di feb 14, 2012 22:57
door Gordon
Puntje? Naar ik meen behoren er drie strepen overheen te staan waarvan er in ieder geval eentje het BDP aangeeft - die moet dus synchroon staan met de merktekens op de nokkenassen. Eentje is voor het ontstekingstijdstip en ik ben even kwijt waar die derde voor dient. Even uit m'n hoofd is degene die het verst van de ander twee ligt die voor de ontsteking en is de truc voor de lamp dat je die streep even extra zichtbaar maakt met een wasco krijtje of iets dergelijks.

RE: giulietta 116

Geplaatst: di feb 21, 2012 21:22
door gtv6 jorn
ik krijg het niet voor mekaar , heel soms loopt hij echt heel even .


wie kan mij helpen

RE: giulietta 116

Geplaatst: di feb 21, 2012 21:37
door Performa
Bekijk de binnenkant van de rotor eens zit deze nog stevig vast op de rotoras?

RE: giulietta 116

Geplaatst: di feb 21, 2012 21:40
door Performa
Je hebt een P F en een M streeptje.
P is cilinder 1 op bovenste dode punt
F is cilinder 1 op ontsteken bij 800tr/min met vacuum afgekoppeld en afgedopt
M is cilinder 1 op ontsteking bij 5000tr/min(max vervroeging) met vacuum afgekoppeld en afgedopt

RE: giulietta 116

Geplaatst: di feb 21, 2012 22:30
door _Pieter_
Zonder direct op de oplossing af te gaan:
- heeft ie recent gelopen?
- zo ja, wat is er gebeurd sindsdien?
Dat helpt wellicht bij het stellen van de diagnose.
Groet Pieter