Pagina 1 van 1

inhouden gtv6 bij versnellen

Geplaatst: di mar 13, 2012 23:49
door midi
Mijn gtv6 houdt bij versnellen effies in zo rond de 3500 toeren. Tis niet veel maar wel merkbaar!! Het lijkt vooral in de 5de versnelling te zitten. Ik heb het idee dat i te veel brandstof krijgt! Ook lijkt het stationair toerental iets hoger te zijn dan normaal!

-Ik heb reeds de ontsteking gecontroleerd op tijd > klopte
-ik heb gekeken naar eventueele valse lucht inlek > niets kunnen ontdekken.
-Temperatuur/ thermostaat lijkt in orde te zijn (rond de 80 gr)

Het viel me wel op dat het is nadat de kachel flink had aan gestaan tijdens een lange rit (...me meissie had het koud :D) > koelvloeistof reservoir is nog mooi op pijl!!

Wat zou het kunnen zijn? nogmaals ik heb het idee dat i te veel brandstof krijgt en het is vooral merkbaar in zen 5de,.. bij het versnellen....!

Graag jullie wijze raad gevraagd :wink:

RE: inhouden gtv6 bij versnellen

Geplaatst: wo mar 14, 2012 15:37
door cuoresportivo33
meestal voel je wel of je het moet gaan zoeken in de ontsteking of in de brandstoftoevoer.

Een probleem met de ontsteking voelt abrupt en schokkerig aan (net als in de toerenbegrenzer gaan)
Brandstoftekort voelt meer aan als inhouden.

jouw beschrijving lezend denk ik dan ook dat je daar moet beginnen te zoeken

RE: inhouden gtv6 bij versnellen

Geplaatst: wo mar 14, 2012 16:24
door Alfa-Corazon
Dop de vacuĆ¼m vervroeger eens af.
Voel wat ie dan doet.

RE: inhouden gtv6 bij versnellen

Geplaatst: wo mar 14, 2012 17:06
door midi
Heren dank voor jullie inbreng!! Ik denk dat ik een domme fout heb gemaakt m.b.t. het afstellen van de ontsteking! Ik heb de onsteking namelijk afgestelt op het markeer teken van het Bovenste dode punt (BDP). Dit komt denk ik omdat er verschillende krukas poulies zijn met verschillende markeringen.

Alhoewel ik al jaren zo rond rij, is het denk ik door de nog vrij koude buiten temperatuur en de aanpassing daarop in de LMM net iets te veel van het goede m.b.t. de hoeveelheid inspuiting....

IK ga er vanuit dat dit de oorzaak is!

Ik moet de ontsteking weer effies afstellen met warme motor !! en kijken of het dan beter gaat!

=gr martijn