Heren techneuten, het volgende is aan de hand heb een 145 qv van de laatste serie helaas veel pech met de bella eerst waren de relais voeten eraf gerot en heb dit hersteld door nieuwe draden aan de voeten te maken ook is toen de BDP sender vervangen.
Distributie laten vervangen bij en garage, dus alle riemen spanners looprollen en waterpomp, drie dagen later ging de koppakking lek, oorzaak nooit de kvs vervangen vernieuwd dus pakking doorgerot.
Kop licht laten vlakken en weer gemonteerd met een orginele kopset en nieuwe riem, bij demontage van de cilinderkop kwam aan het licht dat de riem niet goed op spanning heeft gestaan (ik kon hem er zo afpakken met de spanner op zn plek en werkend hmmm) oog van de naald zeg maar .
Nu na nog een paar dingen oa koppeling laten vervangen nieuwe schokdempers en verse apk, kon het feest beginnen niet dus.
De motoer mist topvermogen en begint bij 5500 rpm te schokken en trekt soms wel en dan weer niet door, ik mis ook de kik als de nokverstelling zn werk moet doen .
Vele dingen getest oa lmm 2keer nieuwe bougie's tdc sender bobines gewisseld, timing gecontroleers testkast komt ook niks uit brandstof is er ook genoeg, dit alles gebeurd bij een lokale alfa dealer sevice punt en de kennis is er ruim voorhanden.
Nu komen we er eigenlijk niet uit want het probleem blijft, nu werd er geopperd zouden het mischien de krukaslagers kunnen zijn, ik ben hier niet van overtuigd, de motor loopt echt mooi en fluisterstil geen rammel tik of rommel geluid uit de motor.
Graag uwen mening of gouden tip.