Pagina 1 van 1
vervangen van pakking tussen uitlaatspruitstuk en motorblok
Geplaatst: za mei 26, 2012 12:06
door Mikelektro
Ik wil vandaag de pakking van mij uitlaat op mijn 156 vervangen omdat deze de niet meer mooi afdicht.
Zou er iemand mij kunnen vertellen of je bij het vervangen van de pakking tussen het uitlaatspruitstuk en de motorblok ook dichtingskit moet gebruiken?
Of enkel gewoon de metalen pakking vervangen?
RE: vervangen van pakking tussen uitlaatspruitstuk en motorb
Geplaatst: za mei 26, 2012 13:16
door B-lee
gewoon de metalen plaatjes (dichtingen ), wel goed je uilaat spruitstuk kontroleren of het niet gebarsten is ( komt vooral voor bij turbo diesels )
RE: vervangen van pakking tussen uitlaatspruitstuk en motorb
Geplaatst: za mei 26, 2012 13:25
door Mikelektro
Hmm ja ik dacht het al...
Bedankt voor de bevestiging. En voor de raad op het spruitstuk extra te controleren.
Na de F1 erin vliegen!
RE: vervangen van pakking tussen uitlaatspruitstuk en motorb
Geplaatst: za mei 26, 2012 19:21
door WhizzMan
Ik ga er even van uit dat het om een 16V Twinspark gaat. Deze pakking bestaat uit 1 deel en als je hem als 1 deel wilt monteren, moet je ook een deel van je motorkoeling demonteren. Ik "knip" ze altijd in 2 stukken. Let op, de moertjes waar hij mee vast zit blijven vaak aan de tapeinden hangen en het is aan te raden om voor de zekerheid verse tapeinden en moertjes bij de hand te hebben. Ook is het handig om iets te hebben om de tapeinden netjes te plaatsen. Dit zijn speciale moertjes, dus als je het netjes wilt doen, zal je die mee moeten bestellen bij de dealer.
Het 16V TS spruitstuk scheurt vaak in de "vork" van de Y tussen cylinder 2/3 of 1/4. Meestal is dat veroorzaakt doordat de steun tussen het spruitstuk en het motorblok onderop is afgebroken. Controleer of dat in orde is en als die gebroken is, plaats dan een nieuwe. Dat is het behoud van je uitlaatspruitstuk.