Pagina 1 van 2
Paar 147 GTA vraagjes
Geplaatst: do jul 19, 2012 23:35
door erwingta
Ben niet echt thuis in deze moderne Alfaas.
Wat ik me afvraag zijn de volgende zaken:
Wat voor brandstof kieper je in een GTA? Euro 95 of moet er echt 98 in?
Hoe herken je originele GTA velgen, er schijnen ook redelijk wat auto's met aftermarket velgen rond te rijden. (die niet altijd van goede kwaliteit zijn)
En tot slot wanneer is men over gegaan naar de 330mm remmenupgrade?
Alvast bedankt!

RE: Paar 147/156 GTA vraagjes
Geplaatst: vr jul 20, 2012 07:07
door alfadragon
Wat nu? Nieuwerwetse gta-tjes...?
RE: Paar 147/156 GTA vraagjes
Geplaatst: vr jul 20, 2012 07:18
door giuliettaevo
Volgens mij heb je vanaf 2003 altijd de 330mm remmen maar veel auto''s van daarvoor zijn ook ge-upgrade ermee.
Aangezien het een moderne motor met klopsensoren is zou er ook 95 in kunnen maar 98 is natuurlijk beter. Gewone 3.0 24v heb ik jaren terug gewoon op 95 gereden, geen enkel probleem.
RE: Paar 147/156 GTA vraagjes
Geplaatst: vr jul 20, 2012 08:44
door erwingta
Een bekende van me vroeg me erna en eerlijk gezegd is het welleens door mijn hoofd geschoten een heel nette 147GTA te kopen met niet teveel km''s nu ze nog te vinden zijn maar zover is het niet.
Dus bouwjaar 2003 zou al de remmenupgrade gehad moeten hebben?
Ik ben er ook voorstander van om 98 te tanken als je een x zin hebt om te blazen, maar als het ook nodig is bij huis tuin en keukenwerk vind ik wel een nadeel....
RE: Paar 147 GTA vraagjes
Geplaatst: vr jul 20, 2012 21:14
door MartijnGTA
GTA rijdt ook uitstekend op 95.
RE: Paar 147 GTA vraagjes
Geplaatst: vr jul 20, 2012 21:24
door Veloce
Rijdt prima op 95 hoor, maar heb wel 't idee dat die 24v's beter op 98 rijden.
De originele GTA-velgen kun je alleen identificeren door ze te demonteren. Aan de binnenkant staat dan ergens "speedline" in geklopt.
Die velgen zijn overigens extreem gevoellig voor stoeprandschade. Zou me dus niet verbazen dat er ook veel GTA's met replica-wielen rondrijden.
V.w.b. de remmen. Upgrade was inderdaad dacht ik rond 2003, maar alle GTA's die nog de 305mm's hadden konden deze wel laten ombouwen naar 330mm. Zodoende rijden er ook veel "oudere" exemplaren rond met de grote remmen.
RE: Paar 147 GTA vraagjes
Geplaatst: za jul 21, 2012 11:16
door erwingta
Ok duidelijk!
Dank jullie wel heren!

RE: Paar 147 GTA vraagjes
Geplaatst: za jul 21, 2012 12:04
door FO
In de Cup tijd reed ik gewoon met de 305 remmen. En over het remmen nooit te klagen gehad (denk dat het daar iets meer belast werd dan tijdens dagelijks gebruik)
Dennis
Re: RE: Paar 147 GTA vraagjes
Geplaatst: za jul 21, 2012 12:23
door frankalfa
In de Cup tijd reed ik gewoon met de 305 remmen. En over het remmen nooit te klagen gehad (denk dat het daar iets meer belast werd dan tijdens dagelijks gebruik)
Dennis
Is volgens mij ook meer gedaan omdat de 305schijven vlug krom trokken? Had ik op de 156 destijds ook met org blokken en schijven...2x af laten draaien aan de auto, en dan zag je de contour van de remblok gewoon in het schijfoppervlak staan, hoorde je ook aan de beitel trouwens, wanneer dat stuk passeerde..
Eigenaar na mij heeft AP gegroefde schijven en andere blokken gemonteerd en toh geen problemen meer.
Heb nu SP2000 blokken erin (falco motorsport) en daar ben ik ook tevreden over, vertraging is heel goed, bite zou wat mij betreft iets feller mogen maar de vertraging is iig lineair met de pedaaldruk. Wel redelijk veel remstof maar das niet zo'n punt als je maat een carwash heeft.
Grtz,fRank
Re: RE: Paar 147 GTA vraagjes
Geplaatst: za jul 21, 2012 22:35
door FO
[Is volgens mij ook meer gedaan omdat de 305schijven vlug krom trokken? Had ik op de 156 destijds ook met org blokken en schijven...2x af laten draaien aan de auto, en dan zag je de contour van de remblok gewoon in het schijfoppervlak staan, hoorde je ook aan de beitel trouwens, wanneer dat stuk passeerde..
Grtz,fRank
Aha, dat wist ik dan weer niet

Re: RE: Paar 147/156 GTA vraagjes
Geplaatst: za mar 09, 2013 18:07
door Botty
Een bekende van me vroeg me erna en eerlijk gezegd is het welleens door mijn hoofd geschoten een heel nette 147GTA te kopen met niet teveel km''s nu ze nog te vinden zijn maar zover is het niet.
Best een goed idee

.
Wat is momenteel de marktsitu voor 147 GTA's? Zitten ze al in het dal van de 2e-H prijzen?
En wat omhelst zo'n 330 mm ombouw? Is dat een combi van nieuwe schijven mét remklauwen?
Cheerio, Botty

Re: RE: Paar 147/156 GTA vraagjes
Geplaatst: za mar 09, 2013 21:00
door Deltona
Een bekende van me vroeg me erna en eerlijk gezegd is het welleens door mijn hoofd geschoten een heel nette 147GTA te kopen met niet teveel km''s nu ze nog te vinden zijn maar zover is het niet.
Best een goed idee

.
Wat is momenteel de marktsitu voor 147 GTA's? Zitten ze al in het dal van de 2e-H prijzen?
En wat omhelst zo'n 330 mm ombouw? Is dat een combi van nieuwe schijven mét remklauwen?
Cheerio, Botty

Ik volg ze al een tijdje; de meeste staan vrij lang te koop, kilometerstanden over het algemeen 80K en meer, maar veelal al meer dan 100K. De enige partij die ze gek genoeg (of misschien ook niet) nog vrij vlot weet te verkopen is Dealer Wim Prins. Wil je een 147 gta die minder dan 60K gelopen heeft dan kan je beter in Duitsland kijken.
En die 330mm remmen zijn inderdaad zowel schijven als klauwen. De meesten hebben overigens de 330mm remmen. (op een foto is eenvoudig te zien of het de 330mm of de 305mm betreft).
Re: RE: Paar 147/156 GTA vraagjes
Geplaatst: zo mar 10, 2013 15:10
door Kosta
Volgens mij heb je vanaf 2003 altijd de 330mm remmen maar veel auto''s van daarvoor zijn ook ge-upgrade ermee.
Aangezien het een moderne motor met klopsensoren is zou er ook 95 in kunnen maar 98 is natuurlijk beter. Gewone 3.0 24v heb ik jaren terug gewoon op 95 gereden, geen enkel probleem.
Ik weet het niet zeker maar kwam de eerste 147 GTA niet in maart 2003 ? En de eerste hadden toch echt de 305 mm.
Re: RE: Paar 147/156 GTA vraagjes
Geplaatst: zo mar 10, 2013 15:23
door Deltona
Volgens mij heb je vanaf 2003 altijd de 330mm remmen maar veel auto''s van daarvoor zijn ook ge-upgrade ermee.
Aangezien het een moderne motor met klopsensoren is zou er ook 95 in kunnen maar 98 is natuurlijk beter. Gewone 3.0 24v heb ik jaren terug gewoon op 95 gereden, geen enkel probleem.
Ik weet het niet zeker maar kwam de eerste 147 GTA niet in maart 2003 ? En de eerste hadden toch echt de 305 mm.
Volgens mij kwam die upgrade ook pas vanaf modeljaar 2004, eigenaren met een 305mm systeem konden voor een gering bedrag overstappen.....................
Maar vast wel iemand hier die dit zeker weet...............
Re: RE: Paar 147 GTA vraagjes
Geplaatst: ma mar 11, 2013 12:08
door Alfa Nord
In de Cup tijd reed ik gewoon met de 305 remmen. En over het remmen nooit te klagen gehad (denk dat het daar iets meer belast werd dan tijdens dagelijks gebruik)
Dennis
Cup 147 is 4 cilinder he, dat weegt even iets minder dan een zware V6, scheelt gauw 150 kilo denk ik.