Hallo allemaal.
Tijdje geleden dat ik wat neer gezet heb, maar heb even hulp nodig.
Vandaag bij de Alfa dealer geweest om de auto uit te kunnen lezen vanwege dat het stationair lopen van de motor niet echt lekker is. De dealer kon er niet inkomen in de autocomputer en de auto staat ook niet in het algemeen systeem van Alfa Romeo gemeld als een defect is gededecteerd. Ik wilde weten waarom het stationair lopen van de motor soms weg valt (toerental aan het zoeken is) bij file rijden, aankomen rijden bij stoplicht en koppeling indrukken, bij het draaien van de ventilator bij warme motor (over de 90graden). Koude start doet die helemaal goed, maar je kan niet gelijk wegrijden, maar dat is bekent volgens de Alfa dealer.
Jammer genoeg ben ik er niet achter gekomen wat het precies kan zijn. De auto heeft het er al een tijdje last van, maar na dat we naar de Belgische Ardennen zijn geweest doet die zo moeilijk met stationair draaien. Rijden gaat vlekkeloos en er komt geen motor lampje te branden als die moeilijk gaat doen met stationair draaien dus daarom is gewoon gissen naar iets wat het kan zijn. Misschien de luchtmassa meter? Die is niet vervangen maar er is wel aan gezeten in het verleden maar er is niks aan te zien waarom. Hij vertelde ook dat de gasklephuis misschien vuil is...
Heeft iemand een idee?
Hopelijk is het op te lossen.
Alvast bedankt..
Groetjes Arno.