Hallo,
Ik overweeg de aanschaf van een 166 2.0 of 2.5.
Wat voor ervaringen hebben jullie met de 166?
Tot nu heb ik al redelijk wat negatieve gehoord...
Beste Alfa ooit gemaakt.!!!!!!
Maar ik zou persoonlijk voor de 2.5 kiezen.2.0 iets te licht voor dit soort auto.
En bovendien: er gaat toch niets boven een 6 cilinder
Audi A7 3.0 Tdi S line 295 pk
BMW 645 cabrio
Alfa 75 3.0 v6
Alfa 164 v6 QV Zwart
Ford Mustang 1966
Chevrolet Avalanche
en nog ca. 22 Volvo's en Scania's en Daf'
Mijn pa heeft een 2.0 TS en dit is niet echt aan te raden als je soepel wil optrekken. Mijn pa is nu niet bepaald een snelheidsduivel , maar hij zou nu zeker ook voor de 2.5 motor gaan.
Ben zelfde aan het overwegen. 2 jaar terug zou ik direct voor de V6 zijn gegaan. Maar ja met de huidige benzine prijzen .......???
Maar lijkt me wel erg relatief allemaal hoor. Genoeg mensen zijn toch ook content van een 156 met een 1.6 Dus dan zou een 166 met 2.0 toch ook moeten kunnen??? Tuurlijk dat de V6 fijner rijd geloof ik zeker. Maar ja je kunt soms niet alles hebben hee.
Ik zou gewoon eens gaan proefrijden in een 166TS.
Neme een 3.0 Super of een 2.0T.Spark. Een prachtauto en ik heb met de 166 2.5 van mijn pa
ook lekker kunnen toeren maar mijn vader heeft altijd spijt gehad dat hij niet de 3.0 heeft
gekozen en heeft zijn 2.5 verkocht. Het verbruik van de 2.5 is echt een tegenvaller voor
het vermogen wat hij levert, in mijn vaders geval 182 pk.
Een oudere 2.5 schijnt feller te zijn, dat bleek in ieder geval tijdens een proefrit, maar voor hetzelfde verbruik rij je met een 3.0 met meer koppel onderin of kies de TS.
ik heb toevallig vandaag in de 166 2.5 gereden. Moet zeggen dat ie goed liep maar dat je de 2.5 toch wel minimaal nodig hebt. Ook de 2.5 werd pas echt wakker boven de 3000 a 3500 toeren per minuut. Dus denk dat de 2.0 dan zeker te licht is of hij moet een beduidend "kortere" bak hebben.
De 166 TS heeft ook een kortere bak.
Ik heb zelf een 2.0 TS gehad en hij beviel me goed ,zeker in de lagere toeren maar daar staat een TS blok ook om bekend...
Alleen draait ie bij 120 al 4000 toeren..
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.
Ik heb zelf een 166 2.0 TS gehad en was er prima tevreden mee.
Nu heb ik (nog) niet in een 3.0 gereden dus ik kan dat niet vergelijken.
Het trok in ieder geval een stuk sneller dan mijn huidige 75 TS 2.0
Maar je moet hem wel op toeren houden als je snel weg wil....
Ik heb een 2,5 en ben erg tevreden ermee. Verbruik is 10L/100KM. Kwalitatief is de auto zeker van het niveau wat men mag verwachten. Ik heb in tegenstelling tot BMW en Mercedes rijdende collega`s in 85000 km nog geen buitengewone kosten gehad.
Ik zie zelfs voor het gebruik bij ons in Duitsland niet de reden om een 3,0 te rijden. Op de autobahn rijd je met de enorme drukte vrijwel nooit boven de 200 km/h en als je boven de 35 bent(net 36 geworden) hoef je ook niet zo nodig als eerste bij het stoplicht weg te zijn.
Vanwege het hoge gewicht van de auto zou ik geen TS nemen.
Zo'n V6 prima,natuurlijk/vanzelfsprekend zou ik zeggen. Maar waarom niet verkrijgbaar met een G3?? Heeft dat met garantie te maken? Valt mij nl op dat er in NL geen enkele V6 met G3 te koop is, en dit wil ik juist wel hebben...