ma okt 22, 2012 11:49
ik heb hier al veel over geschreven, maar hier in het kort:
bovenste is geen spaghetti, pijpen zijn enorm in lengte verschillende
waarom alfa deze is gaan gebruiken?? denk iets met uitstoot verlagen ofzo, dit spruitstuk heetf altijd een andere computer instelling (bij 16V de 004) en heeft ook voelbaar een andere vermogensafgifte (129pk versus 132pk voel je niet, maar het is echt een ander gevoel)
voordelen van de bovenste kan ik niet zeggen
de CSC spgahetti lijkt hier op, maar heeft wel even lange pijpen en heeft merkbaar meer koppel tot gevolgen (al kan ik zelf alleen 16V ervaring), nadeel nog minder grondspeling
voordelen van de onderste (je hebt hier wel de katloze gepost, want deze is zonder flens) zijn er wel, is namelijk helemaal geen slecht spruitstuk en heeft meer grondspeling omdat de pijpen niet over elkaar heen gaan...
Verschil in dikte kan komen door de sud/sprint komen, men heeft van alles door elkaar geleverd en de imitatie spruitstukken kunnen ook nog eens verschillen...
op basis van dit laatste spruitstuk zijn er ook spaghetti's, zie AH motorsport. Deze hebben het voordeel dat de pijpen niet over elkaar heengaan en dus meer grondspeling (kan je auto lager...)
Ik heb bij toeval een nieuw contact die een dergelijk spaghetti nu ook zelf maakt, ben ermee bezig dit naar NL te halen (maar dit gaat nog even op zich wachten)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S