Pagina 1 van 1

zuigers ts blok

Geplaatst: ma nov 12, 2012 16:33
door stefan33
zijn de zuigers van een ts blok via de onderkant eruit te halen ?
iemand hier ervaring mee
of moet ik echt de cilinderkop eraf halen.

mijn olieverbruik vind ik wat te veel en na veel nalezen wijst de meeste ervaring er toch op dat nieuwe zuigerveren en gaatjes achter de schraapveer het beste zou werken.

nu wil ik die gaatjes wel proberen... bij de oude zuigers. kan natuurlijk altijd kijken hoe het werkt..
maar wil er eigenlijk niet de hele motor voor uit elkaar halen.
dus als de zuigers er via de onderkant uit te halen zijn zou dat wel mooi zijn.

het is een 1.8 ts

RE: zuigers ts blok

Geplaatst: ma nov 12, 2012 16:42
door Alfa Nord
Gaat alleen via de bovenkant, onderuit kun je rustig vergeten. Je wilt zowieso de cilinderkop demonteren om de cilinderwanden te inspecteren en eventueel te honen. Anders kun je het net zo goed niet doen.

RE: zuigers ts blok

Geplaatst: ma nov 12, 2012 17:57
door Rainier155
Fase 3 TS?
Kun je volgens mij veel beter je geld besteden aan een opgefrist (of gereviseerd) fase2 blok en die laten inbouwen.
Weet zo niet hoe het precies zit met software en sensoren en dergelijke, maar technisch gezien is een fase1 of 2 blok de betere uit de 16v twinspark serie.

Heb zelf ook een 1.8 fase2 blok in een 156 gelepeld, die opnieuw opgebouwd en opgefrist is (geen zuigermodifcatie nodig en de zuigerveren zijn alleen schoongemaakt), en die loopt als een trein, en heeft nul olieverbruik na 6000km op 10w60. :)