ruitenwissers blijven aan 146
Geplaatst: wo dec 12, 2012 20:19
De ruitenwissers voor en achter gaan niet meer uit. Blijven continue doorwissen.
Na +- 30 seconden sproeien om de wintervloeistof erdoor te spoelen, gaan de ruitenwissers niet meer uit.
Zowel voor als achter blijven de wissers continu wissen, ongeacht de stand van de schakelaars.
Als nood de zekering eruit getrokken om ze tot rust te krijgen.
Eenmaal thuis het relais vervangen, geen resultaat.
De stuurschakelaar helemaal uit elkaar gehaald, niks kunnen vinden.
Inmiddels 3 relais geprobeerd, maar storing blijft terug komen. Slechts een enkele keer werkt het weer ok, alleen de extra hoge snelheid werkt dan nog steeds niet. In deze stand blijft de snelheid gelijk aan de snelheid in de snelste interval stand.
Ik dacht aan storing door sproeier signaal, daarom de stekker van de sproeipomp gehaald, zonder resultaat.
De sproeipomp is dubbelwerkend,door stroom omdraaiing bedient 1 pomp zowel voor als achter.
Ik rij nu zonder relais, en heb dan alleen de tipstand en continue wissen op normale snelheid op max snelheid stand. De 3 interval standen en achter werken dan geheel niet.
iemand idee wat de oorzaak is,?
Ps, 146 1.8 ,bouwjaar is 2000, voorruit heeft 3 interval standen en een extra hoge snelheid.
Na +- 30 seconden sproeien om de wintervloeistof erdoor te spoelen, gaan de ruitenwissers niet meer uit.
Zowel voor als achter blijven de wissers continu wissen, ongeacht de stand van de schakelaars.
Als nood de zekering eruit getrokken om ze tot rust te krijgen.
Eenmaal thuis het relais vervangen, geen resultaat.
De stuurschakelaar helemaal uit elkaar gehaald, niks kunnen vinden.
Inmiddels 3 relais geprobeerd, maar storing blijft terug komen. Slechts een enkele keer werkt het weer ok, alleen de extra hoge snelheid werkt dan nog steeds niet. In deze stand blijft de snelheid gelijk aan de snelheid in de snelste interval stand.
Ik dacht aan storing door sproeier signaal, daarom de stekker van de sproeipomp gehaald, zonder resultaat.
De sproeipomp is dubbelwerkend,door stroom omdraaiing bedient 1 pomp zowel voor als achter.
Ik rij nu zonder relais, en heb dan alleen de tipstand en continue wissen op normale snelheid op max snelheid stand. De 3 interval standen en achter werken dan geheel niet.
iemand idee wat de oorzaak is,?
Ps, 146 1.8 ,bouwjaar is 2000, voorruit heeft 3 interval standen en een extra hoge snelheid.