Pagina 1 van 1

1750 1e en 1750 2e serie motorblok

Geplaatst: vr dec 28, 2012 22:42
door ALFAST
Beste mede forumers,

Mijn 2e serie 1750 motorblok heeft het begeven na ruim 4 ton :?
Ik heb een ander kaal blok (1e serie) gekocht en wil deze opbouwen met de spullen van de 2e serie.
Nu blijkt dat de distributiedeksel nogal afwijkt. Met name de brandstofpomp; waterpomp met 3 uitlaatgangen t.o.v. 2 en poulie koelvin heeft
mogelijkheid voor een getande riem?

Nu twijfel ik om:
óf de distributiedeksel over zetten (kop en ondercarter demonteren)
óf electr benz pomp monteren (dan moeten de kanaaltjes worden dicht gemaakt v d brandst pomp
óf een brandstofpomp 1e serie op de kop tikken.

Iemand suggesties?

RE: 1750 1e en 1750 2e serie motorblok

Geplaatst: vr dec 28, 2012 22:51
door jan1300
Waarschijnlijk een injectieblok.
Amerikaanse uitvoering.
Gewoon voordeksel wisselen.
Waterpomp en poelie mee wisselen
Oliepomp controleren!

Electrishe pomp kan natuurlijk ook.
Kom je met de poelie wel uit tov de dynamo?

Ik zou voor de eerste optie kiezen ziet er origineler uit.

Was her oude blok niet meer te reviseren?

Gr Jan

RE: 1750 1e en 1750 2e serie motorblok

Geplaatst: vr dec 28, 2012 23:21
door ALFAST
@ Jan. Is uiteraard te reviseren. Ik denk krukas of drijfstanglager. Bij belasting: een ratel.

Reviseren wilde ik later (laten) doen.
Nu ik dit blok heb alfast opbouwen , monteren en in het voorjaar weer rijden :driving:

RE: 1750 1e en 1750 2e serie motorblok

Geplaatst: za dec 29, 2012 09:38
door jan1300
Zou toch de oude reviseren en de "nieuwe" voor onderdelen erbij houden.

Hoeft toch geen 3 maanden te duren?

Kun je evengoed rijden in het voorjaar.

Scheelt je 1x extra uit en inbouwen!

gr Jan

RE: 1750 1e en 1750 2e serie motorblok

Geplaatst: za dec 29, 2012 21:08
door ALFAST
Afbeelding
Iemand ervaring met het afdichten van de Spicapomp?
Wil een plaatje over het vlakke deel monteren maar hoe het gat erboven afdichten?
Zit geen schroefdraad in.

RE: 1750 1e en 1750 2e serie motorblok

Geplaatst: do jan 03, 2013 18:16
door magnetimarelli
schroefdraad in maken en een propje indoen.wel met locktite vast zetten

RE: 1750 1e en 1750 2e serie motorblok

Geplaatst: do jan 03, 2013 19:03
door ALFAST
M8 in getapt, maar gat was net te groot 7.2 mm dus teweinig vlees.
Kleinere bout ingedaan met kneedbaar metaal (battle damage repair) en zo afgedicht.

RE: 1750 1e en 1750 2e serie motorblok

Geplaatst: do jan 03, 2013 20:34
door don515jz
Als het gat te groot is voor M8, M10 tappen.
Maar voor M8x1 moet je een gat van Ø7mm boren, dus die 0,2mm hoeft ook geen probleem te zijn. beetje Loctite doet wonderen

Een andere oplossing is om van een plaatje aluminium een dekseltje kunnen maken, pakking er tussen, dicht.
Wel meer werk, maar ja....... je blok blijft dan wel onbeschadigd.