Pagina 1 van 1
Puffende Giulia
Geplaatst: wo jan 02, 2013 17:13
door BUN0006
Sinds de rebuild van de 2 liter stoot ik telkens op een puffende,tsjilpende giulia. Moeilijk te beschrijven maar je hoort het wel.
Ik denk dat het aan de afstelling ligt maar ben niet zeker, ik heb de symptomen opgenomen.
Graag jullie reactie, hoop dat het gewoon aan de afstelling ligt. Een ander symptoom na een stukje autostrade, plots een cylinder weg. Eventjes aan de kant gaan staan wat lagere toeren en zoef daar gaat die weer. Bij constante snelheid steeds dit probleem, ik accelereer om het probleem eventjes te omzeilen dus volgens mij foute sproeier bezetting.
Toch graag jullie mening.
Vanaf seconde 8 begint het
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... PJsD55ATTQ
RE: Puffende Giulia
Geplaatst: wo jan 02, 2013 17:38
door Veloce
Tsjlipen en evt stotteren duidt meestal op valse lucht door een lekkende inlaatrubber o.i.d.
RE: Puffende Giulia
Geplaatst: wo jan 02, 2013 17:41
door Berlina addicted
Dit is overduidlijk zogenaamd "niezen" =terugslag in de carburateur. Of de carbs.staan niet goed afgesteld of ontsteking te vroeg.
zmvg, Richard
RE: Puffende Giulia
Geplaatst: wo jan 02, 2013 19:10
door BUN0006
Ja ik vermoed ook afstelling aan wat zou het dan concreet liggen? Ontsteking staat prima op 800 toeren op f en gaat niet boven m.
Weet iemand nog een adres in De buurt van Antwerpen voor goeie afstelling.
RE: Puffende Giulia
Geplaatst: wo jan 02, 2013 19:20
door wim V8
Te arm mengsel. pfff...tsjoe...
Met choke aan zal ie geen last hebben
Gr. Wim.
RE: Puffende Giulia
Geplaatst: wo jan 02, 2013 21:49
door AR823
Idd afstelling carbs ! Dat ligt aan die open filters, met standaard filter zul je hier veel minder last van hebben.
Met dit soort filters moet je de mengselschroeven een kwartslag verder opendraaien. Bij koud weer loopt hij pas lekker als hij goed warm is.
IK heb zelf een filter gemaakt met open filters op de uiteinden van de standaard bus, zeer mooi geluid, maar ik gebruik hem alleen szomers,
omdat ik bij kou hetzelfde hoor als jij. Uiteraard is een goede afstelling van de carbs van groot belang.
Re: RE: Puffende Giulia
Geplaatst: wo jan 02, 2013 22:13
door @lfa@lgra
Tsjlipen en evt stotteren duidt meestal op valse lucht door een lekkende inlaatrubber o.i.d.
Een waar woord: Ga dit eerst
absoluut controleren voordat je een paar kleppen oprookt. Zowel de carb rubbers als de slang van de rembekrachtiger verdienen eerst een zeer nauwgezette controle op mogelijke kleine scheuren. Gasgeven geeft nl een rijker mengsel en dat compenseerd de extra valse lucht eventueel. Pas als je echt voor de volle 100% zeker weet dat deze (de carb rubbers en de slang) goed zijn kun je verder gaan met het opsporen van je probleem, maar vrijwel zeker heb je de oplossing dan al gevonden.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
RE: Puffende Giulia
Geplaatst: wo jan 02, 2013 22:41
door BUN0006
Net de bougies bekeken: de 3 en de 4 zijn wit. 1 en 2 minder maar toch ook nog wit. Te arm vrees ik.
De vacuumslang is 10k km oud en de carb rubbers heb ik nauwkeurig bekeken leken me goed te zijn. Ik vrees dus dat het aan de carbs ligt.
Iemand nog een goed adres in de buurt van het antwerpse ?
Bedankt trouwens voor het meedenken !!
Re: RE: Puffende Giulia
Geplaatst: do jan 03, 2013 11:36
door CC
Iemand nog een goed adres in de buurt van het antwerpse ?
PB Dominic even, wellicht dat die je verder kan helpen.
RE: Puffende Giulia
Geplaatst: do jan 03, 2013 12:15
door elio
Ik heb mijn carbs laten vervangen en afstellen bij de 105 workshop in Etten-Leur, niet echt "in het Antwerpse" maar wel prima gedaan (en volgens mij ook niet zo heel ver van je woonplaats)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
RE: Puffende Giulia
Geplaatst: do jan 03, 2013 20:45
door don515jz
Toen ik nog in Zeeland woonde ging ik wel eens naar Jan Stynen in Deurne, nu zit die in Zoersel.
Als dat niet in de omgeving van Antwerpen is.
Klik
RE: Puffende Giulia
Geplaatst: vr jan 04, 2013 13:15
door JoorZ105
niet toevallig het massakabeltje van inlaatspruitstuk naar carbs verkeerd teruggezet waardoor fluitgeluid?!
vraag me niet hoe ik daarbij kom
stotteren kan ook komen door slechte bougiekabels etc.
begin maar met uitsluiten
RE: Puffende Giulia
Geplaatst: vr jan 04, 2013 15:48
door AR823
Als de inlaatrubbers niet goed zijn kun je dit makkelijk controleren door de carbs op en neer te trekken.
Het beste is om het boutje uit de steun te halen, zodat de carbs makkelijker flexen.
Als bij het langzaam op en neer bewegen het toerental verandert of zelfs uitvalt, zijn er scheuren in een of meer rubbers. Soms hoor je daarbij een fluitend/tsjilpend geluid.
Wat ik hier hoor is niezen en dus staan de carbs niet goed. Ook is de kleur van de bij de carbs behorende cilinderparen verschillend.
Het allerbelangrijkst is dat de carbs synchroon staan, anders kun je aan de mengselschroeven draaien wat je wilt, je krijgt het dan nooit goed.
Is niet echt moeilijk om het zelf te doen, je moet alleen over goede oren beschikken.
Filters eraf, stukje van 60cm plastic slang(ong 10mm doorsnee) in je oor en met het andere eind bij iedere gasklep naar het aanzuiggeluid luisteren.
Dit moet bij alle gelijk zijn. Met de schroef tussen de carbs kun je dit bijregelen, opletten niet aan de verkeerde te draaien, de andere is de stationairschroef.
Filters er op en dan de mengselschroeven 1 voor 1 wat indraaien tot het toerental daalt en dan uitdraaien tot hij het mooist loopt.
Dit doe je een paar keer, en dan nog een paar keer, als hij het mooist loopt, een kwartslag indraaien dan staat de CO ook ongeveer goed.
Mijn ervaring is dat hij dan beter loopt, als afstellen met vacuum of vloeistofkolommeters. Succes.