ma dec 26, 2005 13:27
Een beetje laat, wellicht ben je er al mee klaar maar Ik heb dezelfde aktie 2 jaar geleden gedaan omdat het scai van mijn originele stoelen hard geworden was (met name daar waar de zon op staat). Daarvoor heb ik ook de set gebruikt van Prins. De kwaliteit van het scai is erg goed en ook het ruitjesrelief in het scai in het midden van het zitvlak en de rugleuning is net echt. Minder goed is de pasvorm, ik heb daarvoor de hoezen moeten laten vermaken omdat de verschillen met het origineel echt te groot zijn (haal de originele hoezen er daarom voorzichtig af als voorbeeld, niet beschadigen). Verder is het een uitdagend karweitje omdat de reugleuning uit meerdere delen bestaat. De open zijwangen gaan goed waarbij je er op moet letten dat het schuim en vooral ook het plastic dat er omheen zit (anders schuift het scai er niet goed over heen) in een goede staat is. De kwaliteit van het schuim is ook erg belangrijk aan de bovenkant van de leuning van de stoel zonder hoofdsteun. Iedere oneffenheid zie je in het scai. In het frame moet je bij de bestuurderstoel (die zonder hoofdsteun) nog een beugeltje van het frame loshalen (bovenaan de rugleuning). Met popnagels is deze later weer vast te zetten. Het meest lastige vond ik dat de vertikale naden links en rechts achterop de rugleuning moesten worden vastgenaaid (plakken lijkt mij niet sterk genoeg), dat heb ik laten doen. Susses!
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)
Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)