di okt 04, 2005 10:28
Als alles nog in elkaar zit zal er altijd weinig beweging in zitten, de blokken houden alles tegen. Controleren of de tang goed gangbaar is gaat het best als de blokjes er uit zijn. Kan aan de pennen liggen maar ook aan waar de helften langs elkaar schuiven.
Wat bedoel je met 'rustpositie' van de zuiger? Na het remmen duwen schijf en blok de zuiger weer iets terug, maar dat is maar heel weinig, de blokjes blijven heel licht slepen maar dat mag geen duidelijke wrijving geven. Voor het wisselen van de blokjes moet je de zuigers zelf terugduwen, let op dat het remvloeistof reservoir niet overloopt. Maar dit is allemaal vrij standaard en zal voor een ervaren sleutelaar (je oom toch) geen probleem zijn.
Oh, ja: Let op een eventuele pijl op de blokjes. Als die er op staat moet die in de draairichting van de schijf wijzen.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS