Pagina 1 van 2
Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: ma okt 03, 2005 23:30
door Steven 33
Omdat de schijven voor tegen de minimale dikte aanzitten, heb ik besloten deze te vervangen door nieuwe standaard schijven. Ik wil tegelijkertijd de blokken vervangen door Ferrodo blokken. Ik ga dit samen met mijn Oom doen, een zeer ervaren sleutelaar en vooral Alfist (ga zondag met hem en zijn bertone naar een speedcenter in Geldermalsen, zin in,en hoop veel te leren!)
Mijn vraag:
Zijn er onderdelen, nu ik deze klus toch ga doen, waar ik op moet/kan letten of deze nog in orde zijn? Zijn er standaard vervang-dingetjes?
Ciao,
Steven (33)
RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: di okt 04, 2005 00:03
door Stef33
-Zorg dat het schuifsysteem goed gangbaar is/wordt
-Controleer stofkapjes en remslangen
-Als de remvloeistof oud is: verversen
RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: di okt 04, 2005 01:36
door 164 Shark
en vet de blokken in met kopervet (aan de kant dat ze de zuiger raken)
scheelt je heel veel irritant gepiep

RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: di okt 04, 2005 09:36
door Steven 33
@Stef33:
-Verversen en ontluchten staan al op het programma

-Heb gister al gekeken, en de steun van het remzadel beweegt echt heeel weining. Waar kan zoiets aan liggen. Zijn het de geleidingspennetjes die het remzadel ingaan? Wat zorgt ervoor dat de zuiger teruggaat naar zijn rustpositie?
@Shark164:
Moeten de schijven van te voren nog worden behandeld? Of alleen blokken invetten, monteren en hupsakee?
RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: di okt 04, 2005 10:28
door Stef33
Als alles nog in elkaar zit zal er altijd weinig beweging in zitten, de blokken houden alles tegen. Controleren of de tang goed gangbaar is gaat het best als de blokjes er uit zijn. Kan aan de pennen liggen maar ook aan waar de helften langs elkaar schuiven.
Wat bedoel je met 'rustpositie' van de zuiger? Na het remmen duwen schijf en blok de zuiger weer iets terug, maar dat is maar heel weinig, de blokjes blijven heel licht slepen maar dat mag geen duidelijke wrijving geven. Voor het wisselen van de blokjes moet je de zuigers zelf terugduwen, let op dat het remvloeistof reservoir niet overloopt. Maar dit is allemaal vrij standaard en zal voor een ervaren sleutelaar (je oom toch) geen probleem zijn.
Oh, ja: Let op een eventuele pijl op de blokjes. Als die er op staat moet die in de draairichting van de schijf wijzen.
RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: di okt 04, 2005 11:03
door Steven 33
Ok, stef 33, bedankt voor de tips. Ben zelf niet geheel onbekend met de remmen,maar wil er gewoon iemand bij hebben die kan verifiëren wat ik doe, lijkt me wel zo veilig.
Wat je beschrijft, bedoelde ik idd met rustpositie.
Thanks voor de tips

RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: di okt 04, 2005 20:29
door Steven 33
Ik wil wat specificaties opzoeken van een set remblokken van ferodo en omp, maar kan dat op internet niet vinden!
Weet iemand de internetsites van ferodo en omp?
RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: di okt 04, 2005 20:44
door KAS
RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: di okt 04, 2005 22:06
door RG
Zorg dat je
veel remmenreiniger hebt. Op de nieuwe schijven zit namelijk een
dikke laag vet zodat ze nu nog niet roesten. Voordat je ze monteert moet je ze dus mbv de remmenreiniger en een schone doek helemaal vetvrij maken. Anders remt het niet echt lekker en zal je wederom nieuwe blokken moeten monteren...
HF
PS als je wat remmenreiniger over houdt kan je daar mooi je blok mee poetsen

RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: wo okt 05, 2005 13:24
door Steven 33
Ik heb met mijn blokken volgens mij een miskoop gedaan?
Ik heb ferodoblokken gekocht van het type FDB-647. Zei me niks, dus biesheuvel gebeld, het schijnen echt enorme standaard blokken te zijn, die onder alles dat maar 4 wielen heeft worden gemonteerd. (Of heb ik me laten inpakken door de verkoper?)
Kan ik beter blokken van het type DS2500 monteren, als ik remmen wil hebben die beter zijn dan de standaard remmen voor straatgebruik

RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: wo okt 05, 2005 14:00
door RG
Voor goede straatblokken van Ferodo moet je idd DS2500 (in vakhandel ook bekend onder H-kwaliteit) hebben: Hoge frictiecoeficcient, remt goed vanaf koud, vreet geen remschijven.
Was over DS2500 op mijn 75 TS vroeger erg tevreden. Ze komen ook achter op de GTV6, voor komt echter Pagid rood dit keer.
HF
RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: wo okt 05, 2005 14:25
door Steven 33
Haro

Zoiets vermoedde ik al. Nu eens kijken of ik die voor zaterdag nog ergens op de kop kan tikken? Kan het festijn beginnen.
De Sei al eens goed uitgelaten?

RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: wo okt 05, 2005 15:32
door Steven 33
De DS2500 is dus nergens te krijgen in ons kikkerlandje (Remservice utrecht gebeld), maar heb ze besteld, a E102 euri

Re: RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: do okt 06, 2005 12:13
door Huib
De DS2500 is dus nergens te krijgen in ons kikkerlandje (Remservice utrecht gebeld), maar heb ze besteld, a E102 euri

Als ze nergens te krijgen zijn waar heb je ze besteld dan?
RE: Schijven + blokken 33 vervangen
Geplaatst: do okt 06, 2005 12:28
door bralfa
Als je ze vandaag nog besteld bij
http://www.dutchpowertrading.nl is de kans groot dat je ze zaterdag kunt oppikken (of laten versturen natuurlijk)