Werk soms aan een VW Polo Super 2000 rallywagen (kweetet, vies merk),
de volledige ophanging staat ook op uniballs, die van de stabisatiestang zijn er zelfs met draad van M8!
De grootste uniballs die erop zitten zijn die onderdaan de fusee waarmee hij op de triangel zit (zogenoemde KING-PIN) en dat zijn er van M16 en die vangen op een rallywagen wel de hardste kletsen denk ik.
Zou me dus geen zorgen maken over een uniball met draad van M10, je zou er raar van staan kijken hoeveel dat wel kan hebben!
Grappig dat je de VW polo super rally auto aanhaalt. Een tijdje terug een documentaire gezien over de ontwikkeling van deze auto.
En was toen redelijk verbaasd over de grote diameters van de buizen, gebruikt in de voorwielophanging/trianagels. Dat prikkelde me zodanig dat ik even achter op een bierviltje wat reverse engineering heb gedaan

Maar even om weer terug on topic te gaan..
Om te beginnen zit er een groot verschil tussen M16 en M10.
Verder heeft de Polo heeft een mc-pherson voorwiel-ophanging en daar krijgt de zogenaamde king-pin juist relatief weinig krachten te verwerken.
De veer en demper zit meteen daarboven en vangt de grote krachten op.
Het bierviltsommetje gaf wel aan dat er ZEER goede kwaliteit unibal gebruikt is, ervanuitgaande dat de dimensioneringen van buis overeenkomen met de gebruikte uniball's.
Ik heb uiteindelijk wel uniball's gevonden die deze specs halen, echter daar hangt een ook een serieus prijskaartje aan.