Pagina 1 van 1

Dynamo 120A of 100A 166 jtd (2006)

Geplaatst: do feb 07, 2013 09:57
door EGI
De dynamo van de 166 heeft het helaas begeven. Het gaat om een 166 van 2006 2.4 jtd (186 pk versie).
Nu wil ik een dynamo bestellen maar men geeft aan dat het een 100 ampere dynamo betreft. Op het www zoekende kom ik de 120 ampere ook tegen voor dit type Alfa.
Onze leverancier weer gebeld en deze geeft aan dat het ook idd een 120 ampere zou kunnen zijn??

Hij is er nog niet afgehaald dus dat moet nog "even". Maar weet iemand zo welke type we zouden moeten bestellen?
Of hoe zou ik daar achter kunnen komen zonder het ding er eerst af te moeten halen....... :?

RE: Dynamo 120A of 100A 166 jtd (2006)

Geplaatst: do feb 07, 2013 19:30
door high fidelitaly
welk type geeft Eper aan als je chssnr. invult?
dan heb je zeker de juiste.

zal wel iets te maken hebben met uitrusting van je wagen. Airco hebben ze allemaal, dus moet het ergens anders in zitten (xenon lampen ofzo?)

Re: RE: Dynamo 120A of 100A 166 jtd (2006)

Geplaatst: do feb 07, 2013 20:22
door EGI
welk type geeft Eper aan als je chssnr. invult?
dan heb je zeker de juiste.

zal wel iets te maken hebben met uitrusting van je wagen. Airco hebben ze allemaal, dus moet het ergens anders in zitten (xenon lampen ofzo?)
Euh Eper...ik wist niet helemaal wat je bedoelde maar google bood de oplossing.
Ik moet nog even kijken hoe het systeem werkt. Xenon zit er iig op.

Alvast mijn hartelijke dank voor deze tip!!

RE: Dynamo 120A of 100A 166 jtd (2006)

Geplaatst: do feb 07, 2013 23:42
door giulia-tom
120 ampere....

Wat let je om de dynamo te laten reviseren bij een goede (bosch) auto elektra zaak?
Goedkoper en na goede meting en frisse slijtagedelen zkere weer de goede terug!

Re: RE: Dynamo 120A of 100A 166 jtd (2006)

Geplaatst: vr feb 08, 2013 10:13
door EGI
120 ampere....

Wat let je om de dynamo te laten reviseren bij een goede (bosch) auto elektra zaak?
Goedkoper en na goede meting en frisse slijtagedelen zkere weer de goede terug!

Daar heb ik aan gedacht maar het is niet goedkoper heb ik gemerkt.......
Je hebt idd de goede wel weer terug. Maar gezien de kosten van een nieuwe twijfel ik er toch aan.
Dit weekend maar eens even aan de slag :(

RE: Dynamo 120A of 100A 166 jtd (2006)

Geplaatst: vr feb 08, 2013 10:37
door giulia-tom
Volgens mij mag dat nooit meer dan 100 kosten omdat er bijna van alle dynamo's alleen de module achter te vervangen is. Als ie onder de olie zit van een of andere lekkage dan is dat een ander verhaal.
Wedden dat bij jou met een andere module (koolborstels en diode) de testbankmeting dan weer goed doorstaat? Je kunt het zelf doen, de vervanging...en als je echt handig bent kun je zelfs de module erachter verwijderen met de dynamo op de positie ( of licht gekantelt als de bovenste bout verwijderd is en de onderste gelost...) module zit met 2 sterschroefjes op de dynamo.

Als jij voor 100 een nwe orginele dynamo hebt, geef mij dan een gil, kom ik een pallet halen! :lol:

O ja, check vooral of de massa tussen chassis en motor deudelijk is, bij twijfel er eentje bij zetten! Bij voorkeur aan dynamo zijde...
Google anders eens voor een dynamo revisie tent lokaal.....hebben deze modules vast op de plank...

Re: RE: Dynamo 120A of 100A 166 jtd (2006)

Geplaatst: vr feb 08, 2013 11:18
door EGI
Volgens mij mag dat nooit meer dan 100 kosten omdat er bijna van alle dynamo's alleen de module achter te vervangen is. Als ie onder de olie zit van een of andere lekkage dan is dat een ander verhaal.
Wedden dat bij jou met een andere module (koolborstels en diode) de testbankmeting dan weer goed doorstaat? Je kunt het zelf doen, de vervanging...en als je echt handig bent kun je zelfs de module erachter verwijderen met de dynamo op de positie ( of licht gekantelt als de bovenste bout verwijderd is en de onderste gelost...) module zit met 2 sterschroefjes op de dynamo.

Als jij voor 100 een nwe orginele dynamo hebt, geef mij dan een gil, kom ik een pallet halen! :lol:

O ja, check vooral of de massa tussen chassis en motor deudelijk is, bij twijfel er eentje bij zetten! Bij voorkeur aan dynamo zijde...
Google anders eens voor een dynamo revisie tent lokaal.....hebben deze modules vast op de plank...
Dank voor je bericht. In Kosten van een (niet originele) dynamo is ietsjes meer maar niet erg veel.
Ik ga ff nadenken wat te doen, tis wel een 120A type, daar ben ik al achter!

Hij moet eigenlijk wel weer snel de baan op, dus vandaar :D

RE: Dynamo 120A of 100A 166 jtd (2006)

Geplaatst: vr feb 08, 2013 12:17
door frankalfa
Tom fyi; ik had op de ex156 jtd ook de dynamo stuk een poos terug. Ding eraf gepield (takkewerk btw :evil: ) en ermee naar de boschgigant hier in der nahe. Doorgemeten en idd, borstelbrug om zeep. Nwe brug was 93 eu met korting.

Rest leek ok, ook onder volle belasting. Dus verse brug erin laten zetten, hele santekraam er weer onder (yep, takkewerk in reversed mode :evil: :evil: ) en jawel prik! 8)
Na een kwartiertje rijden> dynamo lampje weer aan... :cry: Meten, max 9Volt of daar ergens met alle grote verbruikers aan..niet goed ds.

Apparaat er weer af (iets minder lang takkewerk, je wordt handig op den duur :D ) en ermee retour naar de Bosch mannen. Daar op de testbank bleek dat na een tijdje stevig belasten er een sluiting in het anker ontstond agv temperatuur...

Lang verhaal kort, voor krap 200 had ik een compleet nieuwe, de verse brug mocht ik retourneren. Moraal, als je er fukkin slecht bij kunt; beter zo'n component in 1x compleet vernieuwen. :lol:

Grtz,fRank

RE: Dynamo 120A of 100A 166 jtd (2006)

Geplaatst: vr feb 08, 2013 19:07
door giulia-tom
Klopt fRank,
Vandaar dat ik ook een GOEDE doormeting wil... Daar hebben goede stations een goede bank voor... Anders loont die in en uitbouw totaal niet nee...