Pagina 1 van 2
contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 14:36
door alfaarjan
als ik mijn punten wil vervangen van mijn 2L bertone.
wat zijn voor de nieuwe punten de vereiste contactpuntafstand
en kan ik als leek dit zelf oplossen.
ben wel handig genoeg en met de juiste gegevens moet het lukken
of heb ik voor het goede nog extra apperatuur nodig.
RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 14:39
door Egbertone
De contactpuntafstand is (zo even uit m'n hoofd) tussende 0.35 en 0.40
Moet met een voelermaatje toch wel lukken!?
RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 14:40
door Andretti Molletti
Klopt wel, maar daarna zou ik zeker het ontstekingsmoment afstellen!
RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 14:44
door Egbertone
... en dan is een timinglamp wel handig

RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 15:05
door alfaarjan
aan die lamp kan ik komen en degene die hem heeft weet weer hoe dat werkt .maar ik zat net ff te zoeken op het net ,maar is een electronische ontsteking niet een beter idee om te monteren..
RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 15:14
door kroehlur
Jawel.
RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 15:23
door Egbertone
Zeker!
RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 16:37
door alfaarjan
ok.en welke raden jullie me aan.
RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 17:33
door Alessandro
Het liefst gewoon een complete set van bijv. een Alfa 75 2.0 carb. zien te bemachtigen.
(van de sloop?

) Dan is het het minste werk. Plug and play zeg maar.
D.w.z.: verdeler en ontstekingsmodule + bobine monteren en dan eenmalig de juiste ontstekingstijd m.b.v. stroboscooplamp instellen.
Maar gewoon contactpuntjes vernieuwen kan natuurlijk ook.

RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 18:23
door alfaarjan
bedankt voor deze info en ik ga er mee aan de slag.
gr.arjan
Re: RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 21:00
door @lfa@lgra
Klopt wel, maar daarna zou ik zeker het ontstekingsmoment afstellen!
En wel bij pakweg 5000 toeren op het merkteken:
M (Massimo)
Stationair is nl minder belangrijk dan vollast.

Re: RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 21:07
door KAS
Klopt wel, maar daarna zou ik zeker het ontstekingsmoment afstellen!
En wel bij pakweg 5000 toeren op het merkteken:
M (Massimo)
Stationair is nl minder belangrijk dan vollast.

Domme vraag nr1.
Geldt dat ook voor een electronische ontsteking van een Alfetta dan?
Dat heb ik bij de mijne niet gedaan nl. Merkteken F toch?
RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 21:10
door Alessandro
Dom antwoord 1: Ja, ook bij electronisch eigenlijk.

Moet wel bekennen dat ik dat nog nooit gedaan heb

, alleen bij stat., dat is F.
Dom antwoord 2: bij 5000 t/min is M

RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 21:17
door AlfettaOwner
Wat een flapdrollen

RE: contactpunten vervangen.
Geplaatst: wo okt 05, 2005 21:18
door Alessandro
Domme vraag 2: bij jouw Alfetta regelt de computer dat toch?
