Pagina 1 van 1

koppakking 75 2.0 ts

Geplaatst: wo okt 05, 2005 23:34
door rkersten400
Ben zelf koppakking aan het vervangen, alles is gedemonteerd, wil kop laten vlakken en testen. Kleppen deksel was met vloeibare pakking gemonteerd. Is dit beter?
Hoe moet ik de timing van de nokkenassen controleren? Heb kettingschakel gedemonteerd en ketting laten zakken. Wil de kop zo weer terugzetten. Kan dit? :?:

RE: koppakking 75 2.0 ts

Geplaatst: do okt 06, 2005 08:07
door bralfa
Als je de kop getrokken hebt terwijl cilinder 1 op OBP stond kun je de kop terugzetten met de nokkenassen op hun merktekens. Zoniet...

Draai de motor door totdat de 1e cilinder op OBP staat. Monteer de cilinderkop (met een nieuwe koppakking en oliekeerringetjes) en leg de nokkenassen op hun plaats met de nokken van de eerste cilinder naar buiten. Als het goed is zie je nu de merktekens op de nokkenassen gelijk staan met de merktekens op de lagerkappen.

Nokkenastandwielen lossen en de ketting monteren. nu de spanner lossen dan de nokkenastandwielen weer vastzetten.

Motor 2x doordraaien en de timing controleren en wanneer nodig corrigeren.

Suc6

RE: koppakking 75 2.0 ts

Geplaatst: do okt 06, 2005 08:38
door kroehlur
oeps. De ketting had je niet moeten laten zakken, want nu moet je gaan vissen om die weer boven te krijgen, waarschijnlijk.

Timing GOED controleren dus en zorgen dat de kettingschakel tussen de tandwielen van de nokkenassen terecht komt als alles op OBP staat en de nokkenassen op hun merken.

De pakking voor het kleppendeksel kan best met wat vloeibare pakking aan het kleppendeksel (en alleen die kant) gemonteerd worden. Dan kan je het deksel lichten zonder iedere keer een nieuwe pakking te kopen. Let wel - alleen een kant!

Suc6.