Pagina 1 van 3
(Op)start problemen GTV6
Geplaatst: do apr 18, 2013 22:33
door Zagato1979
Na de winterstop heeft de GTV6 wat opstart problemen. Om hem te starten is het noodzakelijk om gas te geven tijdens het starten en dan nog slaat hij vaak de eerste keer af. Eerder was het gewoon sleutel omdraaien en lopen. Daarnaast sloeg de auto af toen ik vanavond over een rotonde reed. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Misschien de brandstofpomp?
RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: vr apr 19, 2013 13:18
door Freek
Of de brandstofdruk regelaar. (Zit voor op de brandstof galerij.) Heb ik met de 90 ook eens last van gehad. Gaf soortgelijke problemen.
RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: vr apr 19, 2013 13:23
door BugAlfa
schokschakelaar ? Die zit er op om bij schok de benzinetoevoer te onderbreken .
RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: vr apr 19, 2013 13:57
door high fidelitaly
of extra lucht klep die vastzit van stilstaan?
(zit op kleppendeksel gevezen)
RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: vr apr 19, 2013 14:39
door Alfa Nord
Check je koudstartinjector maar eens, grote kans dat die niet meer werkt! Zit achterin je luchtinlaatcollector. Afslaan tijdens rijden heeft daar overigens weer niet mee te maken maar dat zou een los of slecht contact kunnen zijn in je brandstof of ontstekingsysteem.
Re: RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: vr apr 19, 2013 14:40
door Alfa Nord
schokschakelaar ? Die zit er op om bij schok de benzinetoevoer te onderbreken .
Dat zit allen op moderne auto`s, dat hadden ze in die tijd nog niet
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: vr apr 19, 2013 15:20
door Italman
Zo'n zwart plastiek doosje met een asje wat makkelijk heen en weer kan schuiven heb ik nochtans ook op m'n gtv6, of is dat niet wat ik denk wat het is?
![Eh? :-s](./images/smilies/eusa_eh.gif)
RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: vr apr 19, 2013 16:27
door GTV42.0
Zie weer een paar GTV6 eigenaren langs komen hier die ik geloof ik nog niet ken.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: vr apr 19, 2013 16:37
door BugAlfa
zwart plastiek doosje idd. zat als ik me goed herinner onder de motorkap thv stuur linkerhoek vd motorkap dus .
Ik trok het trekasje altijd naar boven als ik in een onbetrouwbare omgeving wou parkeren, 1-maal heeft dat ook gezorgd dat ze er niet mee weg waren (slot geforceerd en aan bedrading gerommeld) .
't kan natuurlijk dat we als dealer sinds 1974 niet goed op de hoogte zijn ... maar ik heb wel zelf minstens 2 Gtv's gehad die dit zo hadden, waarvan bij eentje dit niet meer werkte en vervangen diende worden door een nieuwe versie (grijs doosje ditmaal) . Die 2 Gtv 6 staan bij Timmermans ; de ene is de bekende racer, de andere is nog steeds origineel wachtende op een restauratie maar ik kijk 't wel eens na als ik er 1 vd weken langs ga .
Re: RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: vr apr 19, 2013 20:42
door stefgtv6
schokschakelaar ? Die zit er op om bij schok de benzinetoevoer te onderbreken .
Dat zit allen op moderne auto`s, dat hadden ze in die tijd nog niet
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Die zit er zeker wel op. Wel zijn er 2 verschillende; de eerste paar bouwjaren een langwerpige ronde schakelaar en later kwam het zwarte vierkante doosje. Beiden hebben een drukknop bovenop die je in moet drukken na een schok/botsing waarbij de schakelaar in werking is getreden.
Zie nummertje 46;
http://www.international-auto.com/afla- ... a-gtv6.cfm
Bij mijn GTV zit deze schakelaar er niet meer op overigens......
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: vr apr 19, 2013 21:04
door Duncan
Hallo Zagato1979,
Is het niet de brandstofpomp relais? Dit is de zwarte vierkante stekker bij het rechterbinnen scherm. Dit is het dubbelrelias, wanneer deze een slecht contact maakt heb je een hoop ergernis. Ik heb last van dezelfde symptomen gehad, na het verwisselen van het relaisgeen problemen meer.
Wanneer je de contactsleutel omdraait, maar niet start, moet je een klik van het relais horen.
Succes,
Groet Duncan
RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: vr apr 19, 2013 21:09
door Zagato1979
Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad ook zo'n schokschakelaar op mijn auto zitten (grijs cillindertje met knop erop) deze is echter afgekoppeld. Zou ik de brandstofdrukregelaar en koude start injector ook op een of andere manier kunnen testen? De brandstofpomp lijkt wel goed te functioneren.
Ik zal de relais binnenkort ook testen of hij nog klikt. Dank je wel Duncan.
Re: RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: vr apr 19, 2013 21:11
door BugAlfa
schokschakelaar ? Die zit er op om bij schok de benzinetoevoer te onderbreken .
Dat zit allen op moderne auto`s, dat hadden ze in die tijd nog niet
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Die zit er zeker wel op. Wel zijn er 2 verschillende; de eerste paar bouwjaren een langwerpige ronde schakelaar en later kwam het zwarte vierkante doosje. Beiden hebben een drukknop bovenop die je in moet drukken na een schok/botsing waarbij de schakelaar in werking is getreden.
Zie nummertje 46;
http://www.international-auto.com/afla- ... a-gtv6.cfm
Bij mijn GTV zit deze schakelaar er niet meer op overigens......
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
dat is'm idd. niet links bij het stuur dus maar't was ook van '98 geleden bij mij en de Gtv6 waren van '82 & '81 .
RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: za apr 20, 2013 10:16
door joy
Volgens mij doe je het ding met het woord 'schokschakelaar' wat te veel eer aan. De grijze is gewoon een buisje met daarin een kogel die op 2 contacten ligt en zodoende (als er spanning op de juiste draad komt) de benzinepomp van spanning voorziet.
Ligt de auto op de kop dan rolt de kogel van de contacten en verbreekt daarmee de spanning naar de pomp.
Mijn advies ,voor beide types, afkoppelen en de 2 draden die aangesloten zijn doorverbinden.
RE: (Op)start problemen GTV6
Geplaatst: ma jun 10, 2013 21:38
door Zagato1979
Het probleem lijkt erger te worden. Elke keer als ik de auto start, dan slaat de motor aan, maar vervolgens heeft hij echter ook weer direct de neiging om af te slaan. Door op het juiste moment gas te geven slaat hij echter wel aan.
Als de auto loopt dan loopt hij goed, ook stationair blijft hij mooi rond 900 toeren rond draaien. Echter tijdens het rijden slaat hij soms af. Als je de koppeling intrapt voor een stoplicht of als je op een rotonde aanrijdt. Echter dit afslaan is compleet willekeurig, 95% van de gevallen blijft hij gewoon mooi lopen.
Ik heb alle inlaatslangen gecheckt en hier is alles goed. Daarnaast heb ik de AAV klep gereinigd en gecheckt. Brandstofpomp draait en de brandstofdrukregelaar lijkt nog hagel nieuw (tijdens revisie circa 4 jaar/6000km geleden waarschijnlijk nieuw gemonteerd).
Heeft iemand nog ideeën wat het probleem zou kunnen zijn?