Pagina 1 van 1
wielophanging spider 115
Geplaatst: za mei 11, 2013 14:30
door spider67
Wie heeft tips om de wegligging van een Spider 4 te verbeteren, het moet geen circuit scheurder worden?
- Rubbers vervangen door originele exemplaren of PU-bussen?
- Bieden spoorverbreders uitkomst (wil graag originele alu velgen er op laten)?
- Bilstein of Koni, wat is de betere keuze?
Re: wielophanging spider 115
Geplaatst: do mei 23, 2013 09:59
door davealfa
ik heb rode konis eronder gezet vorig jaar en dat loopt super.
115 (en 110 zeker) niet te stug maken, gaan ze niet beter van rijden.
RE: wielophanging spider 115
Geplaatst: do mei 23, 2013 10:33
door JoorZ105
voorzijde bilstein nemen en achter koni rood of geel.
Eibach veren rondom doen het ook goed
neem aan de achterzijde geen bilsteins dat is echt te hard.
RE: wielophanging spider 115
Geplaatst: do mei 23, 2013 11:22
door DJ
Een spider kan je wel lekker hard willen maken maar dat heeft niet zo heel veel nut zonder verdere aanpassingen. De body is gewoon veel te slap. Als de hij minder in veert gaat de body wel meer torderen.
Tijdje terug hebben we de spider van m'n pa weer omhoog gehaald en slappere veren en rondom rode koni's. Veel fijnere auto nu.
Als je toch wat wilt doen , de meeste winst zit aan de achterkant. Zorgen dat de dwarslocatie van de achteras goed voor elkaar is en de kont laag houden, evt accu achterin zetten voor wat meer gewicht op de achteras. Op het alfaspeed forum (alleen 105 serie) is er genoeg over te lezen.
Als je een scheurijzer wilt kan je beter een 105 met een vast dak nemen.
Gr DJ
RE: wielophanging spider 115
Geplaatst: do mei 23, 2013 11:44
door Zaagauto
Misschien is enige uitleg over waar & hoe de huidige wegligging tekort schiet wel handig...
RE: wielophanging spider 115
Geplaatst: do mei 23, 2013 20:49
door cor
Hiero staat iets over veren/dempers etc.
Hier en
hier iets over verstevigen van de body, denk dat JD ongeveer daarop doelt.
Voorbeeld versteviger.
Good luck, who's next?
RE: wielophanging spider 115
Geplaatst: do mei 23, 2013 22:34
door spider67
Bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee.
De Spider is qua carosserie al verstevigt ivm eerdere restauratiewerkzaamheden. Dit is zowiezo een echte vooruitgang. Eea is gericht en uitgelijnd.
Voor de restauratie stuurde hij matig, niet strak in de bochten en een zwabberende kont.
De spider is voor normaal toeren, het is geen cart en kan het ook niet worden.
Zelf denk ik dat ik nu ga voor nieuwe ophangrubbers voor de wielophanging, originele veren.
Schokbrekers denk ik aan Koni geel /Bilstein voor en rood achter (na t lezen van de adviezen).
RE: wielophanging spider 115
Geplaatst: vr mei 24, 2013 09:31
door DJ
Performatek is overigens een betrouwbaar adres. Ik heb er al vaker spullen gekocht.
Op een spider om mee te toeren over wellicht ook wat minder wegdek zou ik de bilsteins lekker links laten liggen. Die zijn alleen leuk voor echt fast street en trackday gebuik. Veel te stoterig op slechter wegdek als je ook nog wat comfort wilt. Of band-weg contact (!!)
Gr DJ
RE: wielophanging spider 115
Geplaatst: vr mei 24, 2013 13:41
door vV
Een spider kan prima een kart worden hoor. Alleen of je dat wilt is een tweede.
Zelf een spider 4 gehad, koni geel rondom, camberarmen voor instelbaar, pu in achteras, voor hardere veren maar niet lager en een 27 mm stabi. In deze tijd zou ik een een AH kitje ondr gezte hebben maar daar wist ik toen het bestaan niet van, als ie al bestond...( 2003)
Thats all folks. Meer moet je ook niet doen.
RE: wielophanging spider 115
Geplaatst: za mei 25, 2013 11:36
door spider67
Goede tips, ga ik zeker niet voor Bilstein maar Koni (geel) en een dikkere voorstabi. Veren zijn nog perfect en verlagen zie ik niet zitten met al die drempels. Het moet "Rundum Hause"en Mille Miglia proef zijn.
Zit verder nog te denken aan spoorverbreders? Iemand ervaring mee of is dit niks?!
RE: wielophanging spider 115
Geplaatst: za mei 25, 2013 13:46
door frankalfa
Spoorverbreders voegen niks toe aan je weggedrag icm originele velgen. Wordt er eerder minder van (zoekerig)
Grtz,fRank