75recaro
Full Member
Full Member

werking choke Alfa 33 carb op LPG

wo okt 12, 2005 08:47

Bij mijn 33 1.3 carb op LPG werkt de choke niet.
Starten van koude motor op LPG met choke gaat niet.
Zonder choke start ie wel maar moet je eerst enkele km rijden zodat de motor een beetje op temperatuur is gekomen om bij stilstand niet af te laten slaan.
Bij uittrekken van de choke slaat de motor direct af. Eenmaal motor warm is slaat de motor niet meer af
Zijn er Alfisti onder jullie die een soorgelijke ervaring hebben en zouden die me dan kunnen aangeven wat hier aan de hand is.
Vlgs de LPG-instalateur werkt de choke niet bij een 33 op LPG maar ik betwijfel het.
Mvg
Kees Smetsers

Alfa 75 TS, Alfa 6 2.0V6 2x
Fiat Croma 1.9JTD, Alfa Brera 2.4 Qtronic

reijnaje
Guru
Guru

RE: werking choke Alfa 33 carb op LPG

wo okt 12, 2005 09:28

Bij alle LPG auto's moet je in het begin toch op benzine rijden? In ieder geval op benzine starten dacht ik?

Mijn Sprint (gewoon op benzine) start ik 's morgens zonder choke en blijft ook vanaf het starten prima lopen zonder de choke te gebruiken. Als jou auto op benzine ook niet blijft lopen zonder choke moeten misschien je carburateurs opnieuw afgesteld worden?
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: werking choke Alfa 33 carb op LPG

wo okt 12, 2005 10:36

Kees,

Jaren met 33's met carbs op gas gereden. Nooit een choke gebruikt tijdens starten Dit werkt idd niet. Misschien staat je gasinstallatie een beetje arm?? Wanneer heb je voor het laatst je luchtfilter vervangen??? Waar heb je de koelwaterslangen afgetapt die je verdamper verwarmen???
Shut up and ride!

Terug naar “Algemene Technische vragen”