Pagina 1 van 3
40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: wo sep 25, 2013 16:21
door Hessel
Ik wil dus mijn carbs aangepast hebben voor een 1.7 8v. Ik dacht dat de monteur dat al gedaan had.
Net hoor ik van mijn monteur dat de revisie set alleen pakkingen en wat ringetjes heeft, maar de sproeiers etc. moeten ook worden aangepast. Maar hij zei ook dat er twee sproeiers helemaal vastzaten en dat een andere gereviseerde set carbs misschien 't makkelijkst is....maar wel taffes duur, toch?
Waar kan ik een revisieset bemachtigen, of andere carbs? Wat is wijsheid?
de wagen is verder godv#$%^&*%@ helemaal klaar, ik zou graag nog ff een paar dagen erin rijden (ik had 'm eind juli bij de garage gebracht), want vanaf volgende week donderdag ben ik weer een half jaar in het buitenland aan het werk.
RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: wo sep 25, 2013 19:24
door Zaagauto
Begin eens met mede te delen welk type je nu hebt?
Re: RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: wo sep 25, 2013 19:33
door Hessel
Begin eens met mede te delen welk type je nu hebt?
40mm Webers van een 33 1.3s '91 die erop zaten toen ik 'm kocht.
Ik heb een hele poos geleden op het forum ook gevonden wat de juiste afstellingen zijn, grootte sproeiers etc., en vervolgens een revisiekit gescoord bij AR Parts, maar dat zijn dus alleen pakkingen etc.
RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: wo sep 25, 2013 21:08
door sprint88
Snap ik niet, revisieset heb ik eerder ook wel eens besteld zit alles bij voor een normale revisie.
Sproeiers zul je inderdaad zelf moeten scoren als ik mij niet vergis ook de mengbuizen maar dat weet ik niet zeker.
Ik zal moeten zoeken maar hier kun je het met de zoekfunctie volgens mij ook voldoende vinden over de maat sproeiers die je nodig bent.
Het is mogelijk inderdaad dat er sproeiers vastzitten, die onderin de mengbuizen willen wel eens vast oxideren aan het huis.( spreek uit ervaring)
Losweken met brunox turbo spray wil helpen zo niet dan op de freesbank uitfrezen.
Klinkt ingewikkeld maar valt mee.
Voor levering van sproeiers zou je bccp kunnenraadplegen.
Al met al valt het aanpassen wel mee.
Zeker goedkoper of je moet geluk hebben.
Succes
Grt rogeralfa
RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: wo sep 25, 2013 21:53
door bert308
Dit zal de pagina zijn die je gezien hebt:
http://www.alfa-pages.co.uk/carbjet.php
Je hebt dus ook de grotere venturis nodig. Carburateurs origineel afkomstig van een 1700QV, Weber 40IDF of Dellorto 40DRLA, doen 250 euro minimaal tegenwoordig tenzij iemand je die gunt voor minder of je treft iemand die de prijzen niet kent.
RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: wo sep 25, 2013 23:25
door Hans33sw
Toevallig net uitgezocht: hoofdsproeiers moeten naar 150 toe bij webers, 152 bij dellorto.
Progressiebuisjes zijn bij webers gelijk, bij dello's moet je andere scoren. En je moet idd andere venturi's: 32mm ipv 28.
Mocht je passende venturi's vinden, laat je het dan ff weten hoe en waar?
Bccp is overigens goed maar niet goedkoop. Setje venturi's kost 120 ex btw zo uit mn hoofd. Spproeiers heb ik bij biesheuvel weg.
RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: wo sep 25, 2013 23:28
door Hans33sw
En zaag kent nog wel een verhaaltje over venturi's die geen leverancier kon bevestigen
was mij teveel een gok om daar centen evt in weg te gooien dus ik heb ze zelf aangepast.
Overigens maar net wat je wilt, ik ben nu wel een bak koppel kwijt door de 32's. En laat dat nou net zo lekker zijn bij een 1700 8v imo
RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: do sep 26, 2013 10:09
door Hessel
iedereen hartelijk dank voor de nuttige info!
RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: do sep 26, 2013 12:02
door sprint88
Als je iemand kent met een draaibank venturies gewoon zelf draaien.
Grt rogier.
RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: vr sep 27, 2013 16:04
door Hessel
OK....
revisie van de carburateurs is blijkbaar teveel gevraagd voor mijn garage. Ik krijg soms 't gevoel dat ik ze vraag een flux capacitor te bouwen voor mn 33.
Ik haal de wagen maandag op, en dan gelijk de stalling weer in. Graag zou ik daarna de carbs bij iemand brengen die ze reviseert en prepareert voor een 1.7 8v.
Heeft iemand een suggestie?
mille grazie
RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: vr sep 27, 2013 18:34
door Hans33sw
Als de tijd aan jouw zijde staat kun je het prima zelf doen mits alles gangbaar is. Daar kom je soms halverwege pas achter, dan kun je m altijd alsnog wegbrengen
Re: RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: vr sep 27, 2013 22:24
door Hessel
Als de tijd aan jouw zijde staat kun je het prima zelf doen mits alles gangbaar is. Daar kom je soms halverwege pas achter, dan kun je m altijd alsnog wegbrengen
nou dat valt tegen want ik zit in het buitenland de komende maanden...... en ik ben ook niet de meest begiftigde persoon met gereedschap (wat ik ook niet echt heb).
Mocht iemand zich geroepen voelen alhier om mijn carbs onder handen te nemen, laat me svo weten, dan komen we er wel uit qua compensatie.
RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: za sep 28, 2013 09:30
door gtv 105.21
ik zou beginnen met een 1.7 set carbs, een carburateur is voor een bepaalde motor gemaakt (inhoud), dat verander je niet door het inwendige van de carburateur te veranderen, het gaat juist om de progressie boringen, bij normaal gebruik rijd je de meeste tijd op de progressie boringen, vandaar dat die nogal een invloed hebben op het gedrag van de carburateurs.
my 2 cents.
RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: za sep 28, 2013 09:30
door gtv 105.21
ik zou beginnen met een 1.7 set carbs, een carburateur is voor een bepaalde motor gemaakt (inhoud), dat verander je niet door het inwendige van de carburateur te veranderen, het gaat juist om de progressie boringen, bij normaal gebruik rijd je de meeste tijd op de progressie boringen, vandaar dat die nogal een invloed hebben op het gedrag van de carburateurs.
my 2 cents.
RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v
Geplaatst: za sep 28, 2013 09:53
door Hans33sw
Juist, en met de juiste kennis bij de juiste carbs een juiste opmerking.
Maw progressiebuisjes zijn gelijk
net zoals de rest bij webers. Bij dellorto zit er meer verschil tussen 1300 en 1700 carbs en ben je er dus niet zomaar.