Hey allemaal,
Heb sinds enige tijd terug last van een bepaald probleempje...had dit jaartje geleden al eens aangehaald op een ander forum maar niet echt veel wijzer uit geworden.
Als ik met m'n GT vlot optrek in lage versnelling (vooral in 2 voel je het goed) dan heeft de motor snel veel kracht tot ong. 2000tpm, dan valt dit eventjes weg en dan gaat de motor zeeer lekker verder.
Het bouwt dus niet mooi op... eventjes een piekje dan een dipje en dan pas goed.. (sorry voor vage beschrijving).
Het is vooral als ik 1500 tpm rijdt en dan een stevige dot gas geef, dus bv bochtje uit en dat vlot wille wegsjezen. Bij rustige rijstijl gaat alles smooth...
Heb de auto dan dit voorjaar laten chippen had er dan niet meer zoveel last van...maar komt nu dus terug.
Toen bij Squadra dit probleem ook aangehaald en die heeft dan op z'n computer wat dingetjes 'opgenomen' en zo kon je zien dat de turbodruk niet mooi opbouwt.
Bij gasgeven op lage toeren stijgt de druk te snel, waardoor de computer deze wil bijregelen maar zo de druk eventjes te ver terug laat zakken, dus respectievelijk piek en dip.
Op de computer kon je zien dat dit in iedere versnelling was, maar je voelt het vooral in 1, 2 en 3.
Stephan zei dat het de computer was die het zaakje niet mooi kon afregelen...
Na het chippen heb ik het niet meer echt gemerkt, maar denk dat dit eerder ligt aan de buitentemperatuur want nu het terug kouder begin te worden krijgt ze het terug.
Dan begin ik te denken dat het toch niet aan de computer ligt?
Volgens mij is het iets mechanisch, maar wat...mijn kennis is onvoldoende om recht een onderdeel aan te wijzen maar zou zowat alles kunnen zijn dat met regeling van turbo te maken heeft?
Motor is standaard uitgezonderd massimo en EGR dicht.
Wat zou volgens jullie het probleem kunnen zijn?