ItalBelg
Newbie
Newbie

Alfa 75 stoelen

vr okt 18, 2013 20:51

Ik weet dat ik waarschijnlijk in herhaling val, maar ik wou toch graag nog eens een boompje opzetten over de mogelijkheden om andere stoelen vooraan in een Alfa 75 te plaatsen en bij uitbreiding eventueel het hele interieur :-({|=
Over de standaard stoelen in al zijn varianten en het herbekleden daarvan kan ik kort zijn: daar wil ik het zeker NIET over hebben.
Het Recaro LE interieur lijkt eigenlijk de enige deftige referentie te zijn, maar die worden/zijn zeldzaam (en dus ook duur).
De enige alternatieven die ik al de revue heb zien passeren - het ene al realistischer dan het andere - en die een verbetering zouden zijn tov het standaard interieur, zijn:
  • 33 Recaro (uit P4 dacht ik) - enkel de voorstoelen dan
    156, volgens bepaalde bronnen zowel voorstoelen als achterbank, waarbij achterbank "plug & play" zou zijn :shock:
    GTV916 - ook weer enkel de voorstoelen uiteraard...
Om ook eens buiten de Alfa alternatieven te kijken, vond ik ook nog 2 alternatieven, maar dan enkel voor de voorstoelen Beide zijn duidelijk "sterk geïnspireerd" door de Recaro LS stoelen...
Iemand die ervaring heeft - direct of indirect - met deze 2 alternatieven in een Alfa 75?
Is het gewoon een kwestie van het onderstel van de originele stoelen op deze stoelen over te zetten en klaar?
Oja, om het helemaal moeilijk te maken: ik heb een origineel schuifdak, dus 't is nu al krap in de hoogte en dus is zakken OK maar zeker niet omhoog [-X
La vita e bella!
GT 1.9 JTDm
75 2.0 TS

alfa75turbo
Member
Member

RE: Alfa 75 stoelen

za okt 19, 2013 08:21

Kan je uit ervaring zeggen dat de 156 zetels niet plug & play zijn...achterbank is te breed van de 156 en de hoofdsteunen zijn los...de voorstoelen zal je de rails moeten verwijderen en de oude rails moeten monteren (zitten ook erg hoog dus je moet niet te lang zijn.

Andere merken heb ik geen ervaring mee.

Gr Charles
zonder Alfa geen Ferrari!

Terug naar “Algemene Technische vragen”