Ik ben net terug van de garage voor de APK en daar werd mij verteld dat het subframe vervangen moest worden ivm roest. Dit zou 2 dagen werk zijn, 800,- en hij adviseerde mij om de auto naar de sloop te brengen.
Ergens vind ik dat erg jammer, want hij rijdt heerlijk.
Mijn auto is een Alfa 145 ; 1.4 T.Spark uit 2000 (rij er max 1 keer per maand mee, eigenlijk ook te weinig...)
De banden zijn nog in perfecte staat.
Enig idee wat ik nog met deze auto kan doen? Verkopen voor onderdelen, of naar de sloop (en hoeveel vraag je dan?, tot nu toe werd mij steeds de vraag gesteld hoeveel ik er voor zou willen).
Graag advies,
Alvast bedankt
Marieke
Mijn mening, naar die garage hoef je niet meer terug te gaan. 800 euro om een subframe te vervangen is oplichterij.
Subframe's kost geen drol op de sloop (ik verkoop ze zelf altijd voor 50 euro). Er staan massa's 145, 146 (en 155's) op de sloop met nog een goed subframe eronder, dus meer als een paar 10tjes hoeft dat niet te kosten.
Demonteren en monteren is niks spannends aan, alleen de draagarmen zouden eventueel omgezet moeten worden van het kapotte subframe naar de "nieuwe", maar nog makkelijker is gelijk 2 nieuwe kopen want dat kost ook de wereld niet.
Enige is wel, als het subframe al zo rot is dat het echt vervangen moet worden, dan is het de vraag of de rest van de bodem niet nog veel slechter is?
Ik zou dus maar is een second opinion laten doen door iemand met ervaring met Alfa's...
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk