Ik heb het idee/plan/project een ex race Giulia weer "op straat" te zetten (project topic "trackday- & straat Juuleke) , daar zijn uiteraard de APK voorwaarden aan verbonden. Ik heb er niet zo'n sjoege van, dus ik vraag me af welke zaken nodig zijn voor de APK.
De Giulia wordt in de basis niet zo heel veel anders als 'ie dit seizoen nog heeft geracet. Ik wil zo veel mogelijk het race/trackday karakter/gevoel behouden. Blijft met rolkooi/één (misschien twee) stoel. Motor wordt een vers opgebouwde (min of meer) standaard 2,0 TS, met een uitlaatsysteem dat een beetje binnen/tegen de eisen/fatsoensnormen aanleunt. Uiteraard moet het ding zo licht mogelijk blijven: geen verwarming/deurbekleding/isolatie e.d. (doe wel oordoppen in) .Banden Toyo R888 of R1R.
Ik heb zelf al bedacht wat er voor de APK op moet:
Snelheidsmeter/KM teller
Verlichting/richting aanwijzers (jõh !!!)
Handrem (iets hydraulisch knutselen op uiteraard de achterwielen, ga niet die standaard remschoentjes-bende in de schijven monteren)
Wat ik me afvraag:
Mag je "gewoon" met kunststof zijruitjes rijden, die ook niet open kunnen ?
Hoe zit het met verwarming/ventilatie: is dit verplicht in een straatauto ?
Gordels: zijn "racegordels" aan de rolkooi OK ?
Deursloten/deuren: moeten die afsluitbaar zijn? Contactslot ? Of mag je zelf bepalen of je je auto "diefstal-easy" maakt/hebt ?
Bumpers verplicht ?
Zijn er nog andere zaken die bij een kenteken/APK horen ?
Alvast bedankt, gr. Emile