nico mario
Member
Member

snelheidsafhankelijk laadstroomlampje?

ma okt 17, 2005 21:06

:?: Het rode laadstroomlampje in mijn '79 alfetta gtv blijft branden, althans zolang ik rijd. Als de auto stilstaat gaat het lampje uit. Het motortoerental heeft geen invloed, bij stilstaande auto en 3000 toeren blijft hij uit, maar uitrijdend in z'n vrij blijft hij branden tot de auto vrijwel stil staat. Er is een paar maanden terug een ander contactslot ingegaan wegens af en toe uitvallen van de ontsteking (en tegelijkertijd branden van het laadstroomlapje). Dynamo en spanningsregelaar lijken in orde, ik meet over de accu 13,7 volt constant bij stationair draaiende motor (12,5 met uitgeschakelde motor). Kan het zijn dat de snelheidsmeter op een of andere manier stoort op het laadstroomlampje? :? Alle instrumenten en de ontsteking werken verder prima.
75 T.Spark 1990 - Giulietta 2.0 1983

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: snelheidsafhankelijk laadstroomlampje?

ma okt 17, 2005 22:07

In mn gtv6 brand het laadstroomlampje altijd zwakjes bij draaiende motor maar dit is niet zoals bij jou, snelheidsafhankelijk...
Je zou eens kunnen proberen om de bedrading naar je snelheidsmeter los te koppelen en nog eens te testen?
Of wellicht een massa probleem van je boordinstrumenten/dashboard?
Vreemd gevalletje lijkt mij, suc6 ermee, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

AG
Full Member
Full Member

RE: snelheidsafhankelijk laadstroomlampje?

di okt 18, 2005 06:30

Meet eens hoeveel volt er op de aansluiting van het laadstroomlampje aan de dynamo staat. Verder check je aarde en voeding van het dashboard.

AG

Terug naar “Algemene Technische vragen”