Pagina 1 van 1
164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: di okt 18, 2005 12:24
door jan
Kom net terug van de technische controle, afgekeurd voor een volgens mij vastzittende remklauw achter rechts.
Tijdens de remmentest een verschil van 30% links en rechts, tijdens de handrem test, geen rem op de rechtse klauw.
Kun je deze uit elkaar halen en zuivermaken, zoals bij de oudere types zoals die op de 75/ Giulia zitten?
RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: di okt 18, 2005 19:15
door KAS
Nee. Ik denk dat je een andere klauw nodig hebt. Misschien lukt het om met WD 40 de hevel gangbaar te krijgen, als dat het probleem mocht zijn. Ook willen de remblokken nogwel eens vastroesten. KIjk dan ook meteen of de handremkabels nog soepel bewegen.
RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: di okt 18, 2005 19:50
door bertonejaap
je kan het proberen met wd 40 en daarna de hevel in de kopervet zetten. Meestal is dit maar tijdelijk en gaat de hevel na verloop van tijd weer vast zitten. Het beste is een nieuwe klauw te monteren, dan ben je er gelijk vanaf. Succes.
RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: wo okt 19, 2005 07:54
door jan
Thanks voor de antwoorden, maar moest het alleen de hevel zijn, zou de 'bedrijfsrem' wel optimaal moeten werken, of ben ik verkeerd?
RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: wo okt 19, 2005 09:51
door bertonejaap
nee als de remhvel van de handrem vast zit dan werkt de bedrijfsrem ook niet goed. De remhevel van de handrem werkt op het binnenste blok van de rem. Wanneer de bedrijfsrem wordt ingetrapt dan werkt deze alleen maar meer op het buitenste blok en heb een nagenoeg op dat wiel geen remvertraging.
RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: wo okt 19, 2005 10:39
door kai
Dat is een tiepies 164 foutje.
Elke APK heb ik hetzelfde. Soms links dan rechts, maar ook wel eens beide !
Wat ik inderdaad doe is heeeeel veel WD40 en met een waterpomp tang
dat heveltje van de handrem heen en weer bewegen tot je er gek van wordt.
Het helpt echt.
Ook even de blokken goed gangbaar maken.
Re: RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: wo okt 19, 2005 19:16
door KAS
Dat is een tiepies 164 foutje.
Ik denk dat 146 en de 155 eigenaren het niet met je eens zullen zijn.

RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: di okt 25, 2005 12:25
door jan
Bedankt voor de reacties.
Was de handrem kabel...
Blokjes ook maar vervangen en vandaag gekeurd.
RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: di okt 25, 2005 12:33
door ronald
Da's voor het eerst dat ik hoor dat het alleen de kabel was!
Die rot remklauwen zitten op bijna elke Italiaan, dus ook wij hebben er een paar op voorraad.

Het te weinig gebruiken van de handrem is het probleem, en het niet jaarlijks even schoonmaken en invetten ook...
Je denkt altijd dat je ze met een hoop WD 40 en veel wiebelen en rommelen ze weer gangbaar krijgt maar dat is vaak tijdelijk. Ik heb al een paar keer met een vuurrode schijf gestaan..

Re: RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: di okt 25, 2005 15:39
door AlfettaOwner
Dat is een tiepies 164 foutje.
Ik denk dat 146 en de 155 eigenaren het niet met je eens zullen zijn.

En veel mazda eigenaren

Re: RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: di okt 25, 2005 18:15
door alfaromeo155
Dat is een tiepies 164 foutje.
Ik denk dat 146 en de 155 eigenaren het niet met je eens zullen zijn.

En veel mazda eigenaren

enne.. 156 en 166 niet te vergeten, of heel simpel elke alfa met schijven achter

RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: di okt 25, 2005 19:59
door 164 Q4
Toen ik '164 afgekeurd voor de remmen.' las dacht ik al: laat me raden: de achterste remklauw zit vast. Ik pak ze ook gelijk helemaal aan (uitelkaar halen, schoonmaken en vet in het handremmechaniek) ipv alleen WD40 d'r op en heb er daarna ook geen last meer van maar rotdingen zijn het wel.
RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: di okt 25, 2005 20:28
door ronald
Hoe regel jij de afdichting dan van dat asje? Dat is een teer punt bij die dingen...
RE: 164 afgekeurd voor de remmen.
Geplaatst: di okt 25, 2005 22:02
door 164 Q4
Vandaar ook die partij vet. Die keering is namelijk niet al te fris meer daarom gaat het ook roesten maar als je er een goeie vetsoort in douwt dan houdt die het vocht wel tegen. En schijnbaar nog voor een behoorlijk lange tijd ook. Een nieuwe keerring was nog beter maar ik heb geen idee of je die zo krijgen kunt. Bij Alfa iig niet maar wie verwonderd dat?