[AR 75] vraagjes reparatie carrosserie nieuw 06/02
Geplaatst: di dec 03, 2013 21:35
Hej, na heel lang niet meer hier aanwezig te zijn geweest onder andere omdat er reparatie's aan de carrosserie nodig waren (ik trok opeens een stuk plamuur weg wat moest doorgaan als dorpel, m'n tank hing opeens iets lager omdat de kofferbakbodem rechtsachter verdewenen was met net verse APK op zak), ik geen tijd had, een auto kon lenen en de 75 droog kon stallen. Nu ben ik toch een tijdje geleden begonnen met het uitslijpen, het maken van reparatiedelen en het inlassen daarvan met behulp van vrienden. Ik ben van achter begonnen; oa kofferbakbodem, achterruitranden, wielkuipen, spatbordranden, dorpel, kriksteunen etc heb ik gehad. Nu ben ik vooraan bezig, en had wat vraagjes over hoe ik het beste twee dingen kan repareren:
- De parafan; het lijkt er hier op dat er een verticaal stukje plaat is ingekit (tegen spattend water?) voor de inlaat van de kachel. Dit plaatje is redelijk rot, daaronder is het redelijk rot en achterin naast de inlaat is het wat rot. Dat plaatje is er denk ik redelijk makkelijk af te trekken, maar in de parafan ga ik niet komen met een lastoorts ben ik bang vanwege de krappe ruimte. Ik weet dat dit een vaker voorkomend probleem is, hoe hebben jullie dit opgelost en hoe ziet de constructie er onder uit?
- de voorwielophanging; de aanhechting tussen de carrosserie die oa de binnenwielkuip vormt en de balk waar de onderste draagarm aan vast zit, is gescheurd. Ik denk dat dit wel gewoon dicht te lassen is, maar welke dikte staal zal ik gebuiken? Op dit gedeelte komen aardige krachten te staan volgens mij. En weet iemand hoe het er hier achter uitziet qua constructie?
Wat beeldjes:
- De parafan; het lijkt er hier op dat er een verticaal stukje plaat is ingekit (tegen spattend water?) voor de inlaat van de kachel. Dit plaatje is redelijk rot, daaronder is het redelijk rot en achterin naast de inlaat is het wat rot. Dat plaatje is er denk ik redelijk makkelijk af te trekken, maar in de parafan ga ik niet komen met een lastoorts ben ik bang vanwege de krappe ruimte. Ik weet dat dit een vaker voorkomend probleem is, hoe hebben jullie dit opgelost en hoe ziet de constructie er onder uit?
- de voorwielophanging; de aanhechting tussen de carrosserie die oa de binnenwielkuip vormt en de balk waar de onderste draagarm aan vast zit, is gescheurd. Ik denk dat dit wel gewoon dicht te lassen is, maar welke dikte staal zal ik gebuiken? Op dit gedeelte komen aardige krachten te staan volgens mij. En weet iemand hoe het er hier achter uitziet qua constructie?
Wat beeldjes: