Pagina 1 van 1

motor revisie nord 1600

Geplaatst: vr dec 06, 2013 15:39
door matty1983
Ik zit te twijfelen tussen een motor revisie met huidig blok of een gereviseerd blok kopen. Ik heb gereviseerde blokken tussen de 1500 en 2500 gevonden om internet.
Weten jullie wat een completen revisie ongeveer kost?

mvgr.

Matthijs

RE: motor revisie nord 1600

Geplaatst: zo dec 08, 2013 10:52
door Cuore023
... Hangt er natuurlijk vanaf wie het heeft gedaan. Thuisklusser of revisiebedrijf. In de laatste optie hoor ik drie mille langskomen. Als je iets kant en klaars wil kopen, check heel goed met wie je zaken gaat doen. Want verhalen over prutswerk zijn er genoeg. Dan zou ik mijn geld liever investeren bij iemand van wie je zeker weet dat hij goed werk levert. Die zijn er gelukkig ook genoeg en via t forum te vinden.

RE: motor revisie nord 1600

Geplaatst: ma dec 09, 2013 12:20
door Peter-F
Je hebt reviseren en reviseren...
Het hangt allemaal af hoe ver je wilt gaan.
Ik heb begin dit jaar mijn blok helemaal laten aanpakken bij Oldtimerland in Amersfoort (voor jou een beetje uit de richting)

De basis begint naar mijn idee een beetje hiermee:
De- en montage van onderblok
Zuigers en bussen HC
Hoofdlagers
Drijfstanglagers
Axiaallagers
Distributieketting
Onderste ketting
Motorpakkingset
Koppakking
Montage cilinderkop
Krukas proppen uitboren/reinigen
Mijn cilinderkop was al eerder gereviseerd en is alleen schoongemaakt en gecontroleerd.

Dit kost je minder dan de prijzen die je ziet voor complete "gereviseerde" blokken

Naar mijn mening kan je beter je blok laten reviseren en zelf in de gaten houden hoe het gebeurt dan dat je iets koopt waarvan je maar moet vertrouwen dat het goed gebeurt is.

RE: motor revisie nord 1600

Geplaatst: ma dec 09, 2013 20:52
door berlinista
Kijk eens bij de bekende leveranciers, zet bovenstaande onderdelen eens op rij, tel op, tel op bewerkingen aan krukas etc.
Tel daar de uren bij op, en vertel dan hoe je voor 2000 euro een motor kan reviseren.
Praat ik nog niet over een echte koprevisie, met zetels, geleiders, klepveren, kleppen, vlakken, afpersen en whatnot.

Zinnig is dan tevens je radiator te reviseren, want al dat ketelsteen en verotte lamellen van 40 jaar, en dan met je mooie nieuwe motor.
Nieuwe waterslangen, carburateurs reviseren enz.

Praat ik nog niet over de/montage, koppeling, afstellen etc.
Als je hem er zelf uitschroeft, schoon aanlevert, dan kom je voor een onderblok een heel end.
Neem eens contact op met Dovali hier op t forum. Bijvoorbeeld.
Bij mij kan ook maar niet voor 2 mille.
Succes,
Rik

RE: motor revisie nord 1600

Geplaatst: di dec 10, 2013 21:10
door matty1983
en wat zijn de gedachten over een gereviseerde cilinderkop voor 750 euro, is dat mogelijk? of een onzin verhaal?

Re: RE: motor revisie nord 1600

Geplaatst: di dec 10, 2013 23:01
door GiuliaCorse
en wat zijn de gedachten over een gereviseerde cilinderkop voor 750 euro, is dat mogelijk? of een onzin verhaal?
Daar kan je het niet voor laten doen.

Re: RE: motor revisie nord 1600

Geplaatst: wo dec 11, 2013 10:04
door Dominic
en wat zijn de gedachten over een gereviseerde cilinderkop voor 750 euro, is dat mogelijk? of een onzin verhaal?
Daar kan je het niet voor laten doen.
Bij mij wel ;-)

Nieuwe kleppen, geleiders ,seals, kleppen ingeslepen incl pakkingset.

Re: RE: motor revisie nord 1600

Geplaatst: wo dec 11, 2013 10:23
door alfadragon
en wat zijn de gedachten over een gereviseerde cilinderkop voor 750 euro, is dat mogelijk? of een onzin verhaal?
Daar kan je het niet voor laten doen.
Bij mij wel ;-)

Nieuwe kleppen, geleiders ,seals, kleppen ingeslepen incl pakkingset.
Dat onthoud ik even.

RE: motor revisie nord 1600

Geplaatst: wo dec 11, 2013 20:15
door berlinista
Loodvrije klepzittingen? Zittingen horen ook bij een revisie...

Re: RE: motor revisie nord 1600

Geplaatst: wo dec 11, 2013 22:16
door Dominic
Loodvrije klepzittingen? Zittingen horen ook bij een revisie...
Heey Rik,

9 van de 10 koppen hebben al loodvrije zittingen en zoals je weet slijten die zo goed als niet.

Wat ik doe: is ze iets openen en de kleppen daarop aanpassen, dan ben je van de bramen af en de flow word ook beter.

Als ik al zittingen vernieuw dan is het in brons maar dat is een ander verhaal.