2.0TS 8v : 75, 155, 164. Wat is het verschil eigenlijk?
Geplaatst: do dec 26, 2013 21:58
Hallo forummers,
Ik zit met een paar vragen, en hoop deze te kunnen beantwoorden met jullie kennis en kunde!
In ieder geval. Je hebt de TS uit de 75. En een TS uit een 155. En een TS uit de 164. Allemaal 2.0 8v's..
Zie op veel sites, die bijvoorbeeld motoren leveren, dat er vaak een Twin Spark uit een 155 wordt gelepeld in een 75. Of een kop van een 155.
Ook de Denen, die met die IMSA's rijden, gebruiken 155 motoren. In mijn -simpele- ogen, is een TS een TS, maar schijnbaar zit er toch verschil in die blokken. Anders zouden ze net zo goed kunnen gaan voor een blok uit een 75, right?
Ook lees ik verhaaltjes, dat het intern met bijvoorbeeld een 164 TS (heb daarover nog niks gelezen van 155 TS) anders is. Iets kortere drijfstangen, en hogere zuigers? Weet niet precies hoe dat zit?
En waarom ik dit vraag? Ik heb nu de motor uit m'n eigen 75 gelepeld. Wil semi-racen met die auto, dus ben wel benieuwd wat het beste is, qua motorisch.
Misschien valt er ook wel het een en het ander te combineren, wat als resultaat heeft dat de motor een hogere of lagere compressie heeft? Misschien dat de ene cilinderkop meer flow dan de andere heeft?
Meer vermogen, meer koppel? Misschien andere voordelen?
Duss.. Brand los! Zal me zelf in de tussentijd ook verder gaan inlezen, maar misschien is het wel interessant om ook op het forum te delen!
Ik zit met een paar vragen, en hoop deze te kunnen beantwoorden met jullie kennis en kunde!
In ieder geval. Je hebt de TS uit de 75. En een TS uit een 155. En een TS uit de 164. Allemaal 2.0 8v's..
Zie op veel sites, die bijvoorbeeld motoren leveren, dat er vaak een Twin Spark uit een 155 wordt gelepeld in een 75. Of een kop van een 155.
Ook de Denen, die met die IMSA's rijden, gebruiken 155 motoren. In mijn -simpele- ogen, is een TS een TS, maar schijnbaar zit er toch verschil in die blokken. Anders zouden ze net zo goed kunnen gaan voor een blok uit een 75, right?
Ook lees ik verhaaltjes, dat het intern met bijvoorbeeld een 164 TS (heb daarover nog niks gelezen van 155 TS) anders is. Iets kortere drijfstangen, en hogere zuigers? Weet niet precies hoe dat zit?
En waarom ik dit vraag? Ik heb nu de motor uit m'n eigen 75 gelepeld. Wil semi-racen met die auto, dus ben wel benieuwd wat het beste is, qua motorisch.
Misschien valt er ook wel het een en het ander te combineren, wat als resultaat heeft dat de motor een hogere of lagere compressie heeft? Misschien dat de ene cilinderkop meer flow dan de andere heeft?
Meer vermogen, meer koppel? Misschien andere voordelen?
Duss.. Brand los! Zal me zelf in de tussentijd ook verder gaan inlezen, maar misschien is het wel interessant om ook op het forum te delen!