Pagina 1 van 1
giulia met zweef eigenschappen
Geplaatst: ma jan 17, 2005 15:41
door salvacorse
na een drukke perioden en de pekel vrees kon ik de verleiding niet weerstaan om zaterdag toch even te gaan sturen met mijn Giulia 2.0 TS.
nu was het mij al eerder opgevallen dat het na de 120 km per uur erg werken was en daarom had ik in de tussentijd al de stabi vervangen door een mugello exemplaar en de speling op het stuurhuis gecontroleerd.
hierna ben ik dus weer gaan knorren en het is minder maar nog steeds erg zoekend.
heeft iemand een oplossing voor dit zoeken/ zweef gevoel.
zeker als je toch de getallen boven de 160 gaat rijden dan begint het heeeel ( in)-spannend te worden.
voor de rest is het volgende al aangepast:
verlaagt 35 mm
koni geel voor
dikke stabi
auto is uitgelijnd
nieuwe wiellagers
pirellli p4000 nieuw
achter:
eibach dempers
montreal rubbers op de draagbalken en triangel
verlaagt 35 mm
RE: giulia met zweef eigenschappen
Geplaatst: ma jan 17, 2005 16:03
door gino
Lijkt mij meer iets van uitlijning.
Ik weet alleen niet hoe een Giulia onder die omstandigheden hoort te rijden. Ik heb ooit een berlina gehad en die liep bij zulke snelheden lekker recht vooruit. Met 160 kon je makkelijk met een handje los aan het stuur rijden.
RE: giulia met zweef eigenschappen
Geplaatst: ma jan 17, 2005 16:09
door Johan Jansma
Ik denk aan de rubbers van de langsdragers achter, als deze zijn versleten gaat ie vanzelf sturen.
RE: giulia met zweef eigenschappen
Geplaatst: ma jan 17, 2005 16:41
door paul
johan, volgens de tekst zijn die juist net vernieuwd (montrealbussen), lijkt me meer iets voor de stuurkogels en voorwielophanging (draagarmen voor).....
RE: giulia met zweef eigenschappen
Geplaatst: ma jan 17, 2005 16:47
door vV
hoe is de bus van de bovenste draagarm?/ eventueel kan die strakker gemaakt door een bus van een onderste draagarm in te persen. Voor vervanging van het rubber van de trekstang is een polyurethaanversie verkrijgbaar.
Eevntueel camberarmen monteren, want met een andercamber (en dan ook uitlijning mbt caster en sporing) kan je in combinatie met verlagen het stuurkarakter fors veranderen. Mijn bertone was strak tot de top (ivm overbrenging 195km/u) de turbo bertone van een vriend van mij bleef strak sturen tot zijn top van 215.(of was het 220?). Het kan dus wel!
Re: giulia met zweef eigenschappen
Geplaatst: ma jan 17, 2005 17:09
door roberto
zeker als je toch de getallen boven de 160 gaat rijden dan begint het heeeel ( in)-spannend te worden.
160 km/u rijden in Nederland vindt ik ook heel inspannend. Dat getuur in de berm naar flitspalen en mobiele radars, kan ik ook niet ontspannend vinden.
RE: giulia met zweef eigenschappen
Geplaatst: ma jan 17, 2005 17:33
door gtv 105.21
ik heb een giulia gehad die bij 200 nog heerlijk liep, misschien dat de lengte van de korte stuurarmen niet goed is, is mij al eens van verteeld dat als die erg van de org opgegeven maten kwa lengte afstaan dat je dat ook krijgt en dat krijg je vaak met uitlijnen dat ze het stuur recht willen houden.
of misschien de et waarde van velgen worden ze ook erg gevoellig van, uitervaring.
RE: giulia met zweef eigenschappen
Geplaatst: ma jan 17, 2005 17:41
door Giulia2000TS
Lagers in de voorwielen hebben zich gezet en dus de moeren nu nadraaien? Heb ik rechtsvoor gehad na de buitenlandrit. Alles leek van te voren ok, maar toch kon ik achteraf de beborgde moer nog een behoorlijk eind nadraaien..... Gaf precies deze klachten....... (Voornamelijk tussen de 170 en 210 natuurlijk....
)
RE: giulia met zweef eigenschappen
Geplaatst: ma jan 17, 2005 23:32
door salvacorse
alvast bedankt voor de reacties en ik ga beginnen met het nalopen van de borgmoeren van de wiellager(thankx giulia2000ts)