Beste Alfisten,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Alfa Romeo Giulietta spider 750 uit 1959. Ik moet eerlijk bekennen dat ik pas sinds kort met het Alfa virus besmet ben geraakt. Qua mechanische aandrijvingen heb ik enigszins wat kennis echter op het gebied van elektrische componenten eigenlijk helemaal niet.
In Mei wil ik met een maat naar Italie rijden met de alfa op een ambulance om daar naar de Mille Miglia te gaan kijken en ter plaatsen te gaan toeren met de Spider. Nu wil ik echter toch wel een beetje goed voorbereid naar Italie gaan en graag weten wat ik het beste vast kan aankopen om problemen te voorkomen. Wellicht dat er bepaalde componenten zijn die regelmatig kapot gaan en je beter te veel dan te weinig kan hebben.
Graag zou ik bijvoorbeeld willen weten welk type bougies ik het beste kan kopen. Is het zinvol een: stroomverdeler, distributie condensor, distributierotor, condesator, altenator brushes. op voorraad te hebben en zo ja welke type. Op het internet zie j zoveel dat wordt aangeboden en geschikt zou zijn voor de Alfa Spider maar gezien het type 101 en de 750 weet ik eigenlijk niet goed wat nu juist voor mijn 750 geschikt is.
Ik hoop dat jullie mij weer wijzer willen maken dmv het verstrekken van de nodige info.
Bij voorbaat vast dank. Bas Bierens.