Pagina 1 van 1
Speling op achterwielen Spider USA 1981
Geplaatst: za okt 22, 2005 09:38
door edwinvanpoeijer
Hoi allemaal,
Ik heb op allebei mijn achterwielen speling zitten, het is ook merkbaar tijdens het
rijden,
Komt dit uit het differentieel achter? is dit een kwestie van lagers vervangen of is er
meer aan de hand.
Alvast bedankt!
Re: Speling op achterwielen Spider USA 1981
Geplaatst: za okt 22, 2005 11:41
door @lfa@lgra
Hoi allemaal,
Ik heb op allebei mijn achterwielen speling zitten, het is ook merkbaar tijdens het
rijden,
Komt dit uit het differentieel achter? is dit een kwestie van lagers vervangen of is er
meer aan de hand.
Alvast bedankt!
Hoi Ewin. Welkom hier.
Ik denk dat je twee zaken bij elkaar optelt. Je hebt mogelijk wel iets speling op je achterwiellagers. (Zie je bij 2.0 wel vaker, maar hoeft geen reden tot afkeur te zijn.)
Verder heb je waarschijnlijk last van een "wiebelkont" om het maar ff plastisch te zeggen. Dit komt voort uit zijdelingse speling in je "T-Bar" ophanging van je achteras.
Als je de ruimte tussen de beide buitenste lagerbussen en de T-Bar opvult met een alu/rvs/ stalen ring/nylon ring en de beide diabolorubbers van het middenste ophangpunt van de T-Bar aan het differentieel vervangt door Powerflex polyurethaan "rubbers" is alles opgelost.

RE: Speling op achterwielen Spider USA 1981
Geplaatst: za okt 22, 2005 18:30
door edwinvanpoeijer
Bedankt voor het snelle antwoord
Dat vervangen van die rubbers is dat een beetje te doen thuis in een standaard
garage? Ik neem aan dat het verstandig is om de rest vande rubbers dan ook te
vervangen.
RE: Speling op achterwielen Spider USA 1981
Geplaatst: za okt 22, 2005 21:38
door @lfa@lgra
Jawel, de T-bar rubbers gaat best, maar voor de beide draagarmen zul je ze toch ff moeten uitbouwen.
Ik zou eerst alleen je t-bar rubbers maar eens vervangen en tsjekken of je t-bar zijdelingese speling heeft. Klusje van een uur als je heel rustig aandoet. Tis alleen ff lastig om beide buitenste lagerbussen weer op zn plek te krijgen maar als je er eerst maar 1 bout in hebt zitten, kun je de beide anderen boutgaten weer met enig geweld voor de draadgaten draaien.
Ps: Die buitenste lagerbussen van je T-bar af wilt halen, vergeet het maar. Dat lukt je niet zonder pers. Het opsluiten van d e zijdelingse speling kun je wel gemakkelijk bereiken door ringen te maken met een inkeping als je die er dan tussen prikt kun je ze met een slangklem eromheen vastzetten. (Das een tip van dottore Andretti

)
RE: Speling op achterwielen Spider USA 1981
Geplaatst: zo okt 23, 2005 11:47
door berlinista
Algra!
Deze beste man moet gewoon in een keer de draagarmbussen doen, de triangel bussen doen en de diabolo's doen. Dan is ie in een keer klaar, maar dat gaat naar mijn mening NIET thuis zonder brug en goede spullen wo een pers voor de draagarmbussen. Sterker nog, ik heb speciale hulpstukken laten draaien om de draagarmbussen te kunnen verwijderen zonder dat de hardsoldeer stuk gaat.
Is echt wel even werk, en bv de binnenste diabolo, daarvoor moet de as eraf. Of de triangel natturlijk, maar om die er onder de auto onderuit te peuteren... laat staan weer terug... Dan toch ECHT liever op de brug!
Rik