Pagina 1 van 1

Elektronische ontsteking gt junior

Geplaatst: di apr 29, 2014 18:02
door Jens
Goedemiddag,

Na een probleemloos ritje vorige keer krijg ik mijn 1300 gt junior nu niet meer gestart. Eerst had ik een vermoeden dat het mijn bobijn zou zijn. Na deze te hebben vervangen heb ik nu nog steeds geen vonken.

Dan dacht ik dat het de contactpunten zouden zijn en wou ik een betrouwbaarder systeem dus heb ik nu vervangen:
Rotor
Bougies
Bougiekabel
Verdelerkap
Elektronische ontsteking (pertronix 1847v + flametrower bobijn van 3 ohm)

Nu krijg ik hem nog steeds niet gestart... Ik krijg 12volt aan de bobijn maar als ik probeer te starten heb ik maar zeer kleine vonken.

Als ik probeer te starten valt de spanning terug naar ongeveer 7 volt. Dan heb ik geprobeerd om de plus rechtstreeks aan te sluiten op de bobijn en is dit nog steeds hetzelfde probleem.

Kan iemand mij verder helpen met dit probleem?

Jens

RE: Elektronische ontsteking gt junior

Geplaatst: di apr 29, 2014 21:31
door pop
Accu?
Heb je er al een andere in gezet om te proberen? Eventueel een andere auto ernaast en start kabels.
Bij een terugval naar 7 volt kan er wel iets mis zijn met een cel.

RE: Elektronische ontsteking gt junior

Geplaatst: wo apr 30, 2014 00:10
door Jens
Ik heb inderdaad al eens met startkabels geprobeerd, ik weet niet als dit voor 100%uitsluitsel geeft?

Is ook slechts een batterij met een capaciteit van 40Ah.

RE: Elektronische ontsteking gt junior

Geplaatst: wo apr 30, 2014 09:04
door Peter-F
Meet eens de spanning van de accu tijdens het starten.
Je startmotor trekt tijdens het starten veel stroom, als je accu dit niet aan kan zal de accuspanning in zakken.

Zodra je onder de 10V op de accu komt, kan je ontsteking geen goede vonk meer produceren.

RE: Elektronische ontsteking gt junior

Geplaatst: do mei 01, 2014 13:03
door Jens
Ik heb het ondertussen eens met een andere batterij getest en ik heb nu ongeveer 9.5 volt over de bobijn bij het starten.

Nu ben ik ondertussen nog wat filmpjes beginnen bekijken over de installatie en daar viel mij op dat bij hen de magneetring gelijk zit met de ontstekingsmodule terwijl deze bij mij ongeveer halverwege zit.

Zijn hier oplossingen voor? Volgens mij past het maar op 1 manier?