Pagina 1 van 1

Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

Geplaatst: zo jun 01, 2014 11:39
door JBM
Beste leden,


We zijn nu bezig aan het opbouwen van de GTV 2000. Ik heb even een kleine vraag omdat ik het niet zeker weet:
Er komen 2 leidingen vanuit de tank richting het motorcompartiment, waarvan 1 dus de retour. De DHLA 40F heeft volgens mij geen retour aansluiting, kan ik de retour gewoon afdoppen of denk ik nu te makkelijk?

Groet,

Joris

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

Geplaatst: zo jun 01, 2014 14:41
door leuv
Carburateur versie heeft geen retour leiding.
Is van origine een Spica injectie versie uit USA ( je moet deze benzine pomp ook niet gebruiken ! )

Re: RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

Geplaatst: zo jun 01, 2014 15:00
door Zaagauto
Carburateur versie heeft geen retour leiding.
Is van origine een Spica injectie versie uit USA ( je moet deze benzine pomp ook niet gebruiken ! )
+1

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

Geplaatst: zo jun 01, 2014 16:18
door DJ
+2
Als de originele spica pomp er nog onder hangt geeft die veel en veel te druk. (was spica niet iets van 12 bar inspuitdruk???)
Twee opties:
- voordeksel van een carbversie op de motor zetten originele mechanische pomp monteren.
- elektisch pompje specifiek voor carb's monteren. Heeft veel lagere druk. Geen retour nodig.

Gr
DJ

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

Geplaatst: zo jun 01, 2014 17:31
door leuv
Ter aanvulling : druk moet tussen 0,25 en 0,3 bar zijn.

Drukregelaar zit origineel bovenop het benzine filterhuis.

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

Geplaatst: zo jun 01, 2014 18:15
door Zaagauto
Dellorto's en Webers in goede staat kunnen tot 0,5 bar aan.

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

Geplaatst: ma jun 02, 2014 13:02
door don515jz
Gewoon Spica weer terug plaatsen is technisch veel leuker én je kan dan ook nog de retourleiding gebruiken. 8)

Re: RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

Geplaatst: ma jun 02, 2014 13:10
door DJ
Gewoon Spica weer terug plaatsen is technisch veel leuker én je kan dan ook nog de retourleiding gebruiken. 8)


8)
Zal er door tijd gebrek wel niet van komen maar eigenlijk lijkt me ook wel een mooi technische uitdaging om een van onze 105 jes die origineel op spica liep weer op te bouwen als origineel. Spullen ervoor heb ik wel.
In principe is mechanische brandstof inspuiting een veel mooier systeem dan carb's.
Alleen ondertussen ook weer totaal achterhaald door de elektronica.

Gr
DJ

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

Geplaatst: ma jun 02, 2014 14:27
door Dominic
Spica pomp zou ik niet gebruiken,werkdruk is 0,6 bar dus iets teveel...

Spica is van origine een diesel pomp ..............dieselpomp op een alfa brrrrrrrr weg met die zooi :blue_lol:

Is een emissie oplossing, dhla F zijn een betere oplossing nl. non emissie.

Zoals gesuggereerd mitsuba oid monteren met een origineel fispa benzinefilter die regelt gelijk de druk voor je.

inlaatnokkenas vervangen voor een 10548 euro as heb je een zuinigere en tevens snellere motor.

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

Geplaatst: ma jun 02, 2014 15:27
door JBM
Bedankt voor de reacties, het is duidelijk! afdoppen die handel :D

We hebben geen overige spica motordelen bij de auto, dus lekker gassen met de Dellorto's!

Re: RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

Geplaatst: ma jun 02, 2014 15:38
door Dominic
Bedankt voor de reacties, het is duidelijk! afdoppen die handel :D

We hebben geen overige spica motordelen bij de auto, dus lekker gassen met de Dellorto's!
Vanaf 1975 zit een opvoerpomp in de tank dus dat eerst ff checken :wink:

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

Geplaatst: ma jun 02, 2014 22:55
door esvida
als je de drukregelaar van de spica die in de motorruimte staat[zo n dikke]laat staat kun je de carburateurs gewoon met de elec pomp in gebruik nemen,zonder regelaar,dan spuit ie de benzine door de carb heen ,probeer maar eens starten met de bogies eruit,heb je 4 fonteinen,heb het vroeger een keer uitgezocht met een alfetta met spica die meer stil stond dan reed,is het spicaspul toen afgehaald en carburateurs opgezet.