Pagina 1 van 2
Materiaal Campagnolo
Geplaatst: ma jun 09, 2014 22:26
door Jens
Ik heb volgende velgen nog liggen:
Mijn vraag is de volgende, zijn deze Campagnolo's van aluminium of magnesium? Zijn deze nog te redden?
Passen deze op een Bertone?
Alvast bedankt
Jens
RE: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: ma jun 09, 2014 22:58
door AlfettaOwner
Is 108 als ik mij niet vergis, ze zijn van magnesium.
Zijn ze nog te redden ?
Met beleid stralen en goed inspecteren op scheuren.
De mijne (4 * 98 ) heb ik gestraald en in de 2K epoxy gezet, daarna de putvorming aanpakking met plamuur, expoy erover en in de kleur met 2K blanke lak afwerking.
Ook hier op diverse plekken putvorming door corrosie.
RE: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: wo jun 11, 2014 09:13
door Jens
Passen deze op een bertone? Zou dit wel zeker moeten zijn alvorens ik ze laat behandelen
(had deze erbij gekregen toen ik hem kocht).
RE: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: wo jun 11, 2014 13:16
door AlfettaOwner
Meet voor de zekerheid de steek ff op en check ook de ET waarde.
RE: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: wo jun 11, 2014 15:20
door frankzagato
Jens ze lijken erg op de velgen die onder mijn JZ zitten, volgens mij zijn het Montreal velgen en zullen ze passen onder een Bertone.
RE: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: wo jun 11, 2014 15:29
door Zaagauto
Ze zijn er in een varieteit aan steek-patronen, breedtes en ET-waardes...
RE: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: wo jun 11, 2014 15:54
door AlfettaOwner
Prachtig mooie velg toch, staat goed onder de zagato
Iemand nog en originele kleurcode ?
RE: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: wo jun 11, 2014 21:23
door AR823
Jens, ik zie op jouw velgen 5 en half j 14 staan. Ze zijn dus niet van een Montreal want die zijn 6 en half j 14.
Ze zijn ook niet van een Giulia, want die hebben dieper liggende en wat afgeronde spaken.
Ze zouden dus best van een Bertone of Berlina kunnen zijn.
De velgen op de JZ lijken erg op die van de Montreal.
RE: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: do jun 12, 2014 09:17
door HAAK28
ff proberen, dan weet je of het past.
RE: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: do jun 12, 2014 23:30
door DB
Hier een interessant artikel over jouw wielen en de verschillen met Cromodora's die er erg op lijken:
http://www.arocaqld.com/library_article ... tion_1.php
DB
RE: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: za jun 14, 2014 10:53
door Jens
Ik heb zonet eens de steek gemeten en deze is 4 * 108. Voor de ET waarde heb ik het een en ander opgezocht maar geraak ik momenteel nog niet wijs aan uit.
RE: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: za jun 14, 2014 14:09
door DB
De ET-waarde van Cromodora en Campagnolo Turbina velgen die Alfa leverde voor de 105 serie (met uitzondering van de Montreal) was volgens mij altijd 38 mm. Op mijn velgen staat dat op de rand van de velg aangegeven met de tekst: 'campanatura 38', maar bij jouw velgen is dat kennelijk niet het geval.
DB
Re: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: do okt 09, 2014 20:18
door Jens
Nog een vraagje hierover, ik ben het een en het ander aan het opzoeken over magnesium velgen. Ik kom regelmatig tegen dat het afgeraden wordt om met oude magnesium velgen te rijden omwille van broosheid. Ik weet niet wat ervan waar is maar volgens mij bij normaal gebruik zou dit geen risico mogen vormen? Kan hier iemand uitsluitsel over geven?
Re: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: do okt 09, 2014 20:56
door nico mario
Ik had de 4x98 spaakjesvelgen (millerighe) onder een Alfetta gtv, waren gestraald en gepoedercoat en ik heb op advies van de bandenzaak de moderne tubeless banden altijd met binnenband laten monteren, omdat de luchtdichtheid van de Campagnolo's twijfelachtig was. Ook al zou die combinatie officieel niet mogen. Een band die te zacht is kan van de velg lopen, als die velg poreus is of niet is ontworpen voor tubeless banden (of dat ook voor deze velgen geldt, weet ik niet, maar de velgranden hadden wel putjes door weggestraalde corrosie). In 10 jaar nooit problemen met de velgen/banden gehad.
Re: Materiaal Campagnolo
Geplaatst: vr okt 10, 2014 17:48
door Performa
Als de velgen dusdanig poreus is dat ze niet meer luchtdicht te krijgen is met wat lak aan de binnenkant ofzo zou ik ze helemaal niet gebruiken.
Een tubeless buitenband is zeer ruw aan de binnenkant(mogelijks ook een verdwaald ijzerdraadje) dat gaat schuren tegen de binnenband en zorgt voor onnodige warmteontwikkeling wat dan weer zorgt voor een drukverhoging. Ten strengste afgeraden door bandenfabrikanten...